vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • tömjénzsolti: Nagyszerű! Már régen hiányoltam az újabb útibeszámolókat és a csodálatosnál csodálatosabb fotókat.... (2018.07.29. 12:57) 2018.02.13. Fort-de-France, Martinique
  • tömjénzsolti: Érdekesek és informatívak a képek,jó a tájékoztató összekötő írás is, várom a folytatást. (2018.04.15. 10:32) Szentpétervár (3. rész)
  • Zsomatograf: Hello! Eltűnt a Szentpétervár 1. része. :-O Mondjuk a Feedly becachelte, így ott meg tudtam nézni... (2018.02.20. 08:42) Szentpétervár ízelítő
  • Kis ember: @luxusMátéslusszkulcs: Az útnak vége, de nemsokára jön a következő. És ígérem, hogy befejezem az ... (2018.01.24. 11:33) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • Csöre: wow!Hűha!Hajjajjaj!Meg se tudok szólalni! És a ti hajótok "csak" olyan böhöm nagy volt??? Azért az... (2017.11.18. 15:18) 2012. december 17. Panama-csatorna

Linkblog

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az https://www.icruise.com/ships/silversea-cruises-silver-wind-cruise-itineraries.html oldalon lehet megnézni

2017.05.19. Monaco, Monte Carlo

2017.05.29. 17:26 :: Kis ember

Monaco a Silversea társaság hazai kikötője, így két napot töltünk itt el. Mindenki izgul hogy jönnek a boncok a fedélzetre, engem hidegen hagy, nekik sincs jobb hallásuk mint a többi vendégnek, a többi meg részemről nem számít.

Monaco a Forma 1 lázában ég, egy héten belül ide érkezik az utazó cirkusz, már most mindent átépítenek, lezárnak, terelnek-szerelnek.

Először az óvárosba megyek, ahol a hercegi palota is található, ott dölyfösen nem vesznek tudomást az autóversenyről, minden nyugodt és elegáns. A francia és az olasz között az a különbség, hogy egyik sem tud vagy akar beszélni angolul, de míg az olasz barátságos és segítőkész, addig a francia utál is téged. Lehet hogy ehhez hozzájárul, hogy biciklizéshez nem elegánsan öltözöm, hanem a legegyszerűbb trikó-bermuda-sportcipő ruházatba. De ezek itt a Riviérán amúgy is belelátnak az ember zsebébe és ha nem vagy milliomos, semmibe vesznek. Pukkadjanak meg!

A kikötőből a várba mozgólépcső-lift-mozgólépcső kombinációval jutok fel, ott aztán lehet nyugodtan bringázni, forgalom alig. Van bérbicikli hálózat

 

kozossegi_biciklik.jpg

Közösségi biciklik

 

természetesen elektromos rásegítéssel, hogy a dombos vidéken ne kelljen erőlködni.

 

kozossegi_biciklik_2.jpg

Közösségi biciklik 2.

 

Emlékszem mikor Görögországban, Mikonoszon küzdöttem fel magam egy dombra, simán eltekert mellettem egy középkorú nő, az első pillanatban a megdöbbenéstől szóhoz sem jutottam, csak később vettem észre hogy a vastagabb hátsó kerékagy elektromos rásegítést rejt. Jó ötlet, nagyban előmozdítja a takarékos és környezetbarát közlekedést.

 

A tengerbiológiai múzeum előtt – ahova természetesen NEM mentem be, ugyanis egy ilyen múzeumra két-három óránál kevesebbet nem szabad áldozni, ezért is marhaság egymás mellé telepíteni őket: még sosem láttam olyan embert, aki egymás után több múzeumot is megnézne, a megszállottakat és a Múzeumok éjszakáját kivéve – egy sárga tengeralattjárót állítottak ki.

 

anorep_i.jpg

Anorep I

 

Az Anorep I kétszemélyes tengeralattjárót 1966-ban építették Nizzában a Földközi-tenger vörös koralljainak a vizsgálatához. 2700 kilogramm tömegű, 200 kilónyi hasznos terhet tud 100 méter mélyre 2 csomós sebességgel elvinni. Mindenkinek a fantáziájára bízom, mit érezhettek egy ilyen vacakban 100 méter vízoszloppal a fejük felett a kutatók.

 

Miután sikerült pénzt váltanom lefelé veszem az irányt az alsóvárosba. Gurulás közben megállok, mert a panoráma innen a legszebb.

 

monaco_panorama2.jpg

Monaco panoráma

 

Az a szürke folt ott középen a Forma 1 befutója és a boxutca

 

befuto.jpg

Befutó

 

El is határoztam, hogy megteszem kerékpárral is a kört, amit a versenyautók pilótái. Évekkel ezelőtt nagy részét már végiggyalogoltam. Kerékpáromat pole pozícióból indítom

 

kerekpar_pole_pozicioban.jpg

Kerékpár pole pozícióban

 

Az autósok türelemmel kerülgetnek amíg az út közepén fényképezek. Lehet olvasták Rejtő Jenőt és tudják, hogy fürdőhelyet nem lehet épelméjű vendégekre bazírozni. Elindulok, rögtön egy meredek kaptató következik a kaszinó felé. Óriási dugó, mert az út közepén két munkás éppen a csatornafedelet csiszolja, hogy teljesen sima legyen.

 

csiszoljak_a_csatornafedelet.jpg

Csiszolják a csatornafedelet

 

Olyan szaga van, mint mikor a fogorvos a kész tömést igazítja, csak százszor töményebben. Nagyot nyelek és az autóm futóművére gondolok, hiszen otthon nemhogy recések a csatornafedelek, de mindegyik a keréknyomban található jócskán megsüllyedve.

 

A Kaszinó előtt megállok kicsit lihegni, letámasztom a biciklit.

 

maserati_es_kaszino.jpg

Maserati és kaszinó

 

Itt nem lehet úgy letámasztani a bringát, hogy ne egy Porsche, Ferrari vagy Maserati legyen a képben. Kicsit odébb a Ferrari szerviz mellett haladok el, fél magyarországnyi GDP-t javítanak éppen.

 

ferrari_szerelomuhely.jpg

Ferrari szerelőműhely

 

 

Még van eladó, ha valakinek kéne, az emeleten vagy tízet számoltam össze.

 

ferrari_szerelomuhely_kivulrol.jpg

Ferrari szerelőműhely kívülről

 

ferrari_a_haz_elott_1.jpg

Ferrari a ház előtt

 

Egyébként ők ugyanúgy araszoltak a dugóban mint a busz, én gyorsabb voltam. Mikor pedig később felfelé küzdöttem, nyugodtan jöttek mögöttem egyesben míg meg nem tudtak előzni.

 

A tükör megvan még a Kaszinó előtt, fényes, a füvet éppen nyírják. De mögötte már ott meredeznek a tribün vasoszlopai.

 

casino_a_tukorben.jpg

Casino a tükörben

 

Leszáguldok a túloldalon, húzom a féket mert élesek a kanyarok. A járda piros-fehér csíkozással festve. Az alagút után két szűk kanyar és már a célegyenesben is vagyok. Meglepően rövid a pálya.

Újra nekivágok az emelkedőnek, szeretnék egy teljes panorámát készíteni. Egyre feljebb kapaszkodok de sajnos teljesen beépítették a hegyoldalt és folyamatosan húzzák fel az újabb házakat. Ráadásul ronda toronyházakat terveztek, nem is tudom hogyan engedélyezhették ezeket. Majd' negyven percet tekerek még felfelé, mire egy olyan helyet találok, ahonnan rálátni a városra, szinte a Nizza-Ventimiglia autópálya mellett.

 

monaco_felulrol.jpg

Monaco felülről

 

Innen tíz perc alatt lesuhanok a központba, ahol a sok egyirányúsítás miatt még egy negyed órát elvesztegetek. Egy helyen a tribünök között kell áttolnom a gépet, a boxutcába jutok, megilletődötten olvasgatom a feliratokat a különböző istállókhoz tartozó garázsokon. Itt fog megállni Felipe Massa, Kimi Raikkönen, Sebastian Vettel. Sok szerencsét fiúk, én megyek vissza a hajóra pihenni!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr6912548901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása