vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Cloud fedélzetén. Az út Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • luxusMátéslusszkulcs: Szia! Mi történt, vége az útnak? (2017.08.29. 20:12) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • A Tengerész: Nagyon jók a képek. Arra nem vállalkozom, hogy megmondjam melyik milyen hajó, mert a hadihajókhoz ... (2017.08.20. 11:18) 2017.07.23. Szentpétervár
  • srbeho: A legutóbbi vb döntőt két utitársam a másik szobában végig izgulta. Én szerencsémre az Erdélytévén... (2017.08.06. 16:58) 2017. április 19-20. Pireusz-Monemvaszija
  • A Tengerész: Na szóval kissé megkésve, de annál nagyobb szeretettel, ahogy a régi "szív küldi"-kben szokták vol... (2017.07.25. 23:48) 2017.06.30. Murmanszk
  • Évamama: Hát ez a Murmanszk nagyon jó volt. Még a Tanúból való idézetek is ideillenek, ebbe a retro környez... (2017.07.15. 19:22) 2017.06.28. Arhangelszk

Linkblog

Megint vízen vagyok. Az angol hajók után most az Disney Dream fedélzetén. Az út a Bahamák három kikötője közt vezet: Port Canaveral USA - Nassau, Bahamák - Castaway Cay, a Disney magánszigete. Esténként a koktélbárban vagy az ártiumban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az  https://www.cruisecritic.com/reviews/review.cfm?ShipID=91&pgtype=itineraries oldalon lehet megnézni.

2017.05.31. La Coruna

2017.06.15. 18:52 :: Kis ember

2017.05.31. La Coruna

 

Coruña, ahogy galíciai nyelven mondják, az ókor óta lakott település. Bizonyítéka ennek az 57 méter magas, római kori világítótorony, a Herkules-torony. Az egyetlen olyan világítótorony, mely funkcióját az elmúlt 2000 évben megőrizte!

 

herkules_tornya.jpg

Herkules-torony

 

Az épületet a második században emelték, Farum Brigantium néven ismerték sokáig. Mivel a rómaiak számára itt ért véget az ismert világ, ezért Finisterra néven is emlegették. Az eredetileg háromszintes tornyot 1788-ban neoklasszicista stílusban újjáépítették és egy negyedik emelettel kibővítették. Nagy szükség volt a figyelmezetésére, hiszen a part itt rendkívül veszélyes, a sok hajótörés miatt Costa da Morte, Halálpart néven emlegették.

 

Az idegenforgalmi látványosságot kihasználva két skótdudás is játszik egymást zavarva, így az amúgy is idegesítő bagpipe hangja kifejezetten irritáló. Hogy miért éppen skótdudások? A legenda szerint Herkules ezen a helyen győzte le Geryont az óriást, három nap és éjjel tartó hosszú küzdelemben. Herkules aztán – a kelta hagyományoknak megfelelően – Geryon fejét és fegyvereit eltemette és várost építtetett fölé. Talán erre utal az épület tövében lévő hatalmas mozaik szélrózsa

 

szelrozsa.jpg

Szélrózsa

 

egyik ágában lévő koponya

 

koponya.jpg

Koponya

 

De megtalálható itt többek között nagy kedvencem, Man szigetének jelképe is, a háromlábú izé.

 

man.jpg

Man

 

A Herkules-torony mintegy két és fél kilométerre található a központtól, ahol hajónk kikötött,

 

kikotoi_latkep.jpg

Kikötői látkép

 

ezt hűséges kerékpárommal pillanatok alatt megteszem. Innen szemembe ötlik Monte San Pedro az öböl túloldalán, oda szeretnék feltekerni. Az öbölben remek strand található, a Playa del Riazor: árnyas kerékpárút vezet a villamossín mellett, padok, homokos tengerpart és a szokásos ötletes spanyol szobrok, például a Fuente de Los Surfistas. A szökőkútból felbugyogó víz miatt tényleg úgy tűnik, mintha a szörfösök egyfolytában haladnának.

 

fuente_de_los_surfistas.jpg

Fuente de Los Surfistas

 

De ugyanilyen jól elkapták a polip mozdulatát is, mely mintha kifelé igyekezne a tengerből.

 

polip.jpg

Polip 1.

 

polip_2.jpg

Polip 2.

 

Azonnal beugrik Grafitember rajza a „polipra hívsz” és jót röhögök magamban, miközben a homlokomon gyöngyözik az izzadtság a meleg és a meredek emelkedő miatt.

 

(Polipra hívsz)

 

A part most rossz iránynak bizonyul, mert a felvonó mellett

 

siklo_a_monte_san_pedrohoz.jpg

Sikló a Monte de San Pedróhoz

 

már lejt az pálya, visszafordulok kitérek balra. Most kezd el csak igazán kapaszkodni az út, tipikus külvárosi panelházak közé jutok. De ezek a nyolc-tízemeletes házak szerethetően épültek, valahogy nem tűnnek olyan lehangoló szürke monstrumnak, mint az otthoniak.

 

szeretheto_tizemeletesek.jpg

Szerethető tízemeletesek

 

Az egyik oldalában jelzés nélküli gyalogút vezet fel a hegytetőre, igaz később megtalálom az aszfaltutat is.

 

A Szent Péter-hegy a háború előtt katonai bázisként üzemelt, a kikötő védelmére szolgált. 1929-ben Sheffieldben gyártott ágyút 23 alkalommal sütötték el, de sosem csatában. 38,1cm átmérőjű, 17,61 méter hosszú, 86 tonnás ágyú 762 m/s sebességgel röpítette ki a lövedéket.

 

agyu.jpg

Ágyú

 

A park gyönyörűen karbantartott, ottjártamkor épp a füvet nyírták, a kistraktor ügyesen kerülgette a feliratokat, melyeken büszkén hirdették: a park mentes mindenfajta mérgező növénytől. Eddig fel sem merült bennem, hogy La Corunában mérgező növények lennének, most már óvatosabban legelek majd. A bejáratnál étterem és labirintus található, a csúcson pedig obszervatórium, mely sajnos zárva volt. Leültem a tövében és süttettem magam a nappal, miközben a panorámában gyönyörködtem.

 

la_coruna_panorama.jpg

La Coruna panoráma

 

Sajnos a levegő túl párás volt, így a képen távolinak látszik a város, pedig nem voltam messze. A kép baloldalán látható a Herkules-torony.

 

A város felé gurulva megveszem a szokásos kolbász-kenyér-frissnarancslé hármast és a plázs egy padján elfogyasztom. Beülhetnék egy étterembe, de itt jobb a kilátás és ilyenkor mást úgysem kívánok, csak pár falatkát és rengeteg folyadékot.

 

A belvárost a belügyminisztérium (vagy tengerészeti minisztérium?) felől érem el, előtte rendőrposztnak kialakított kőkabát. Gondolom hűvösebb, mint a mi fakabátjaink.

 

itt_nem_fakabatnak_hivjak.jpg

Itt nem fakabátnak hívják

 

A városháza előtti tér kihalt.

 

fo_ter.jpg

Városháza

 

Ahogy hátat fordítok neki és kinézek az árkádok között a tengerre, belém villan a felismerés: de hiszen ugyanitt, ugyanígy álltam évekkel ezelőtt, mikor az Oceana nevű P&O társaság hajóján dolgoztam. Lassan öreg tengeri medvének számítok...

 

(La Coruna, 2010. augusztus 29.)

 

Átevickélek a szűk belvárosi utcákon, eléggé megnőtt a turista/négyzetméter arány.

 

st_nicholas_templom.jpg

St Nicholas templom

 

Még van egy kis időm, tekergőzöm az utcákon a tipikus lodzsás corunai házakat nézve

 

tipikus_lodzsak.jpg

Tipikus lodzsák

 

és a partmenti parkban. Egy pillanatra megállok John Lennon szobra mellett.

 

lennon.jpg

John Lennon

 

Tisztelem a fickót. Ha összehasonlítjuk az akkori kor legnagyobb zenészeivel, Glen Millerrel, Lionel Hamptonnal, Frank Sinatrával, Joe Murányival.... és még sorolhatnám, szóval hozzájuk képest amatőr volt, egyszerű akkordokkal, alap ritmusokkal, sima dallamvezetéssel, nem túl erős hanggal, s mégis valami olyat hozott létre, mely szinte kivétel nélkül megfogja az embereket. Mindenki tud legalább két-három beatles-dalt dúdolni és mai hangszereléssel remekül megállják a helyüket. El is határozom, hogy este játszom párat.

 

tancter.jpg

Tánctér

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr3312598625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2017.06.16. 08:01:11

"Costa da Morte" És nem túlzás a név még ma sem. A vizcayai öböl viharai téli időszakban félelmetesek, amikor nyugat-Európa-távolkelet útvonalon az angol csatornából ki, vagy arra befelé hajóztunk Finisterret kerülve, volt olyan kegyetlen mint az indiai óceán téli monszunidőszakban. Sokan kerülnek bajba még manapság is arrafelé, amikor nem olyan barátságos arcát mutatja a természet mint most nyáron. Egy kicsit irigyellek ilyenkor amikor olvaslak, feltolulnak bennem a régi emlékek.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2017.06.16. 08:15:13

Amúgy mi ez a lazaság? Látom a Silver Cloud már Koppenhágában van, semmi beszámoló? ( nézve a további utat, eszembe jutott, hogy befizetek egy Norvégia-Oroszország etapra, csak az a kilencezervalahány € tart vissza)