vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • tömjénzsolti: Nagyszerű! Már régen hiányoltam az újabb útibeszámolókat és a csodálatosnál csodálatosabb fotókat.... (2018.07.29. 12:57) 2018.02.13. Fort-de-France, Martinique
  • tömjénzsolti: Érdekesek és informatívak a képek,jó a tájékoztató összekötő írás is, várom a folytatást. (2018.04.15. 10:32) Szentpétervár (3. rész)
  • Zsomatograf: Hello! Eltűnt a Szentpétervár 1. része. :-O Mondjuk a Feedly becachelte, így ott meg tudtam nézni... (2018.02.20. 08:42) Szentpétervár ízelítő
  • Kis ember: @luxusMátéslusszkulcs: Az útnak vége, de nemsokára jön a következő. És ígérem, hogy befejezem az ... (2018.01.24. 11:33) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • Csöre: wow!Hűha!Hajjajjaj!Meg se tudok szólalni! És a ti hajótok "csak" olyan böhöm nagy volt??? Azért az... (2017.11.18. 15:18) 2012. december 17. Panama-csatorna

Linkblog

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az https://www.icruise.com/ships/silversea-cruises-silver-wind-cruise-itineraries.html oldalon lehet megnézni

2017.06.11. London

2017.06.29. 12:54 :: Kis ember

Három napot töltünk Londonban, pontosabban egy egészet és két felet. Még pontosabban én egy egészet, kisebb megszakítással és egy felet, mert az utolsó fél napon megint ügyeletes vagyok. Úgy terveztem, hogy jól kihajtom magam és az ügyeleti napon majd henyélek.

 

A Tower-híd mellett dokkoltunk, a HMS Belfast hadihajóhoz kötöttünk ki. Kényelmetlenséget okozott, hogy a múzeumhajón keresztül nem járhattunk ki, hanem csónakkal vittek át bennünket a túlsó partra. Emiatt aztán idegbetegség volt a munkakezdés, mint az majd később kiderül. Vigasztalásképp a munka közbeni szünetek alkalmával nézegethettem a mesehidat.

 

a_tower_hid_ejjel.jpg

A Tower-híd éjjel

 

Próbáltam szép kisimult víztükröt fényképezni, de hosszú záridőt lehetetlen a hajón elérni. Akkora a forgalom a Temzén, hogy folyamatosan hullámok csapódtak a Silver Cloudnak. Hiába elég nagy a tömege, azért meg-megingott a hajó, bemozdult a fényképezőgép.

 

silver_cloud.jpg

Silver Cloud

 

A vizet nézve teljesen megzavarodtam, a Temze ugyanis a városközpont felé folyt, holott nem jöhettünk arról, a London híd alatt nem fértünk volna át. Felvilágosítottak, hogy az árapály miatt a folyó mindkét irányba folyik, hatórás ciklusokban apad és árad. Rendkívül szokatlan és érdekes jelenség!

 

A kedvünkért is felnyitották a hidat.

 

Silver Cloud passing under the iconic Tower Bridge in London today!

 

Teát is zongoráztam és az utasoknak immigration (pecsételős beléptetés az országba) is volt, utána munka, úgyhogy csak éjfélkor szabadultam. Egyáltalán nem ismertem még a várost, kiszaladtam két órát sétálni. Az idióta angol jegyrendszer miatt (buszra csak jeggyel lehet felszállni, viszont ilyenkor már sehol nem lehet jegyet kapni) csak gyalog mehettem. Ha nem tudtam hol vagyok, megszólítottam valakit. Furcsa mód még én beszéltem a legjobban angolul. Lengyel és olasz lány, arab fickó igazítottak útba. Igaz, péntek éjjel egy óra volt, gondolom a decens angolok már az ágyukban pihentek, a nem decensek pedig autókkal grasszáltak. A Szent Pál bazilika mellett elhaladva

 

szent_peter_katedralis_oldalrol.jpg

Szent Pál katedrális oldalról

 

 

szent_peter_katedralis_fobejarat.jpg

Szent Pál katedrális főbejárat

 

a Strandig jutottam. Az elegáns üzletek kirakatában hajléktalan aludt. Azonnal bevillant a Bicska Maxi szövege: ...és a Stranden múlt vasárnap kinn feküdt egy friss tetem...

 

es_a_stranden_mult_vasarnap.jpg

...és a Stranden múlt vasárnap

 

Visszasétáltam, mert másnap rendkívül fárasztó napom lesz.

 

kiadovallalat.jpg

Kiadóvállalat

 

Reggel korán keltem, mert megbeszéltem a találkozót kilencre a barátaimmal. M. és L. idén költöztek Cambridge-be, M-nek remek állása van egy nyomdában, L. pedig könyvelőként dolgozik és neveli a két imádnivaló gyereket. Az előző nap feltérképezett metróállomásra mentem és vettem egy napijegyet. 14 font volt, ami rengeteg pénz, cserébe viszont a minden tömegközlekedési eszköz a rendelkezésemre áll 24 órán át. A fantasztikus metróhálózat, a helyes piros buszok, minden. Majdnem elrontottam, mert a P. G. Wodehouse könyvekből ismert Charing Cross pályaudvar felől érdeklődtem, holott a család a King's Crosson várt rám. Jó hajós módjára még egyszer leellenőriztem a telefonon és gyorsan módosítottam. Az üvegfal mögötti angol kamaszfiú a nemzetére jellemző hidegvérrel tűrte a hülye turista szenvedését és ugyanolyan nyugalommal igazított útba az újabb úticél felé. Irány a Tube!

 

tube.jpg

Tube

 

Várost néztünk a szokásos útvonalakon, Piccadily Circus, Trafalgar tér, Big Ben, Buckingham palota. Utóbbinál nagy szerencsénk volt, éppen a királynő születésnapjára gyakorlatoztak, felvonult a parádés menet.

 

 

vonul_a_sereg.jpg

Vonul a sereg

 

A gyerekek nagyon élvezték, kivételesen én is örültem még a skótdudásoknak is.

 

 

skotdudasok.jpg

Skótdudások

 

Érti valaki, hogy miért jó ez a hatalmas fejfedő? L. szerint azért, hogy nagyobbnak és félelmetesebbnek látszódjanak. Egyáltalán nem praktikus, viszont szép.

 

angol_fejfedo.jpg

Angol fejfedő

 

Tizenegykor elváltunk egymástól, ők elmentek a gyerekekkel a British Museumba, én rohantam vissza a hajóra, mert déltől welcome zenét kell játszanom a Panoráma bárban. Ez általában Toby feladata, de mivel a múltkor kisegített Barcelonában egy teával, most visszakérte. Bár Man szigetéről származik, a rokonai itt élnek, jogos kérés volt, hogy helyettesítsem. A csónak a negyedórás ígért várakozás helyett huszonöt perc múlva indult. Elkéstem tíz percet, beleugrottam az öltönyömbe és rohantam a Panorámába, még a nyakkendőt is a zsebemben vittem fel. Szerencsére sehol senki, a már beszállt utasok inkább a nyitott fedélzeten ebédeltek, csak az egyik géptiszt látta vendégül a családját. Iszonyú éhes voltam, kértem egy capuccinót a bárostól, isteni finomat készített, cserébe fél órán át Queent játszottam neki. I think this is a beginning of a beautiful friendship.

Tartottam negyedóra szünetet, lerohantam enni az étkezdébe, majd vissza. Kettőkor végeztem, nem sokkal később megjöttek M-ék a kishajóval. Szerencséjük volt, pont indult a komp, még be tudtak ugrani. Végigvezettem őket a hajón, a La Terazzában megebédeltek. E., a fiúgyerek már a beszállásnál brillírozott, a biztonsági tiszttel angolul beszélt, R., a kislány csak mosolygott, de tőle az is elég, olyan szép, hogy mindenkinek megolvad a szíve ha csak ránéz. Már most, hatévesen is tisztában van ezzel, igazi királykisasszonyként viselkedik. A La Terazza a legúribb étterem a hajón, még előző nap beszélgettem a hoteldirektorral, ő biztatott, ha nem túl zsúfolt, együnk ott nyugodtan. A két kiskölyök úri módon viselkedett, látszik hogy M. és L. nagy szeretettel és gondosan neveli őket. Ígértem nekik forró csokit, azt is megkapták meg amit szemük-szájuk kívánt. A szülők persze berzenkedtek hogy mindenfélét összeesznek, de hát ez a szülők dolga, a magamfajta nagybácsié pedig hogy elrontsam a gyerekeket.

Ebéd után újra a várost jártuk.

 

 

westminster.jpg

Westminster

 

A Big Bennel szemben álló Churchill szoborról M azt mondta, azért nem telepednek rá a madarak, mert gyenge áram van a fejébe vezetve.

 

 

churchill.jpg

Churchill

 

A Downing Street 10 természetesen körbekordonozva, az angol zászló kevélyen lobog a sarkon.

 

 

nezz_az_eg_fele.jpg

Nézz az ég felé

 

Tetszik a II. Világháború asszonyainak állított emlékmű.

 

 

emlekmu_1.jpg

Emlékmű

 

Monty szobra is jó helyen áll.

 

 

montgomery_szobot.jpg

Montgomery szobor

 

Egy bódéban fidget spinnert árultak, gyorsan vettem egyet E.-nek. R.-t kérdeztem, ő mit szeretne, naná hogy ő is azt akart. Ezzel menő lesz, az osztályban neki lesz egyedül. E.-éknél már mindenkinek van. M-ék kézzel-lábbal tiltakoztak, de leérveltem őket, hogy mi is mindig kaptunk vásárfiát és a tikitaki vagy a jojó semmivel se volt értelmesebb mint a fidget spinner. Ez legalább csöndes, nem kopog, nem búg, nem csivitel.

 

Jól elfáradtunk, nekem úgyis mennem kellett vissza estére dolgozni. A Trafalgar téren

 

nelson_oszlop.jpg

Nelson oszlop

 

 

trafalgar_ter.jpg

Trafalgar tér

 

búcsút vettünk egymástól. M. általános iskolás osztálytársam, L pedig egy gimnáziumba járt velem. Soha aktuálisabb nem volt a ballagási nóta: „Szétszór a sors, mint szél a port...” Egy gyors ölelés, ki tudja mikor látjuk egymást újra?

 

A Charing Crossnál szálltam fel a metróra, eszembe jutott az összes Agatha Christie regény. Nagyon angol!

 

 

charing_cross.jpg

Charing Cross

 

A komp persze most is késett, kapkodva kellett átöltözni, percre pontosan értem fel a bárba. Munka, vacsora, munka, zuhany, munka, aztán éjfélkor már kissé elfáradva, de újra belevetettem magam Londonba, ezúttal biciklivel. A kompra ismét 25 percet kellett várni, az egyik lány balhézott is miatta, teljesen igaza volt. A legtöbb legénységnek éppen csak pár órája van kimenni, ebből loptak el majdnem felet ezek a pernahajderek.

 

Suhantam a Temze partján, a London Eye-nél elfordultam a Westminster Rd. Felé.

 

 

london_eye.jpg

London Eye

 

A máskor turistáktól hemzsegő Big Ben környéke kihalt.

 

big_ben_ejjel.jpg

Big Ben éjjel

 

Mit szépítsük, rámtört a pisilhetnék, minden be volt zárva. A Buckingham palotát körbevevő kert viszont nyitott, így mint aki csak egy fát akar megcsodálni behúzódtam az árnyékba. A szívem megmelegedett: istenem, én Kisember a nyolcadik kerületből megértem azt, hogy egyenesen az angol királynő egyik fáját...

 

buckingham_palota_ejjel.jpg

Buckingham palota éjjel

 

Miközben a munka dandárjában voltam, rengeteg kerékpárost láttam elszáguldani. Már korábban is feltűnt, hogy gyanúsan sok sárga mellényes bringázik a városban szerteszét, de most vagy ötven ment el mellettem. Ennek a fele se tréfa, felkaptam a drótszamárra és utánuk eredtem. Nem volt könnyű beérnem őket, de pont a palotánál sikerült, mert nagyon szabálykövetők voltak. Elmesélték, hogy Nightride rekord zajlik éppen, ezer biciklis mindegyike száz kilométert teker az éjszakai Londonban. És tényleg, szerte a városban találkoztam velük, mindenhol óriási csapatokban közlekedtek.

 

tomeges_nightride.jpg

Tömeges Nightride

 

Vigyorogtam, ez aztán az élet!

 

Mivel már háromnegyed kettőre járt az idő, elkezdtem a hajó felé csorogni. Beleakadtam Drake admirális galleonjába.

 

drake_galleonja.jpgDrake Galleonja 1.

 

 

A Silver Cloud az eddigi legkisebb hajóm a maga tizenhatezer tonnájával. A Queen Mary II több mint kétszázezer tonnát nyom. És még az is inog kissé, mikor átkel az Észak-Atlanti óceánon, a Cloud pedig... ahogy Robert, a recepciós fogalmazott, „azt is megérezzük, ha fingik egy bálna”. Ehhez képest Drake ezzel a ….vacakkal hódította meg a fél világot. És ha hideg volt, nem volt fűtés, a fedélközben nem volt légcsere, ha nem fújt a szél, akkor csak az áramlatok sodorták, ha felhős volt az ég, nem tudták, merre járnak, a vízzel, élelemmel, rummal takarékoskodni kellett, mert ki tudja, mikor jutnak hozzá legközelebb. Orvosi ellátás, kommunikáció nulla. Eszembe jutottak a hosszúnak tűnő hétnapos transzatlanti átkelések és némán álltam egy percig, tisztelettel adózva az öregeinknek, milyen kemény legények voltak.

 

 

drake_galleonja_2.jpg

Drake galleonja 2.

 

Hajnali negyed négyre értem vissza a hajóra. Másnap délelőtt csak heverésztem a nyitott decken és nézegettem, hogy nyitják-csukják a Tower-hidat

 

nyitjak_a_tower_hidat.jpg

Nyitják a Tower-hidat

 

Délután kihajóztunk, hosszan haladtunk a Temzén, békés angol falvak és gyárak hajóépítő üzemek váltották egymást.

 

Bye bye London, good bye!

Illés: Bye Bye London

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr9912627489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Évamama 2017.07.01. 09:46:38

Nagyon jó leírás a város életéről, én is végigjártam 1993ban a London marathon alkalmával, valami hasonló ütemben. A fáradságomat én másnap a futás alatt halmoztam tovább, de megérte.
süti beállítások módosítása