vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • tömjénzsolti: Nagyszerű! Már régen hiányoltam az újabb útibeszámolókat és a csodálatosnál csodálatosabb fotókat.... (2018.07.29. 12:57) 2018.02.13. Fort-de-France, Martinique
  • tömjénzsolti: Érdekesek és informatívak a képek,jó a tájékoztató összekötő írás is, várom a folytatást. (2018.04.15. 10:32) Szentpétervár (3. rész)
  • Zsomatograf: Hello! Eltűnt a Szentpétervár 1. része. :-O Mondjuk a Feedly becachelte, így ott meg tudtam nézni... (2018.02.20. 08:42) Szentpétervár ízelítő
  • Kis ember: @luxusMátéslusszkulcs: Az útnak vége, de nemsokára jön a következő. És ígérem, hogy befejezem az ... (2018.01.24. 11:33) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • Csöre: wow!Hűha!Hajjajjaj!Meg se tudok szólalni! És a ti hajótok "csak" olyan böhöm nagy volt??? Azért az... (2017.11.18. 15:18) 2012. december 17. Panama-csatorna

Linkblog

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az https://www.icruise.com/ships/silversea-cruises-silver-wind-cruise-itineraries.html oldalon lehet megnézni

2010. május 1. Southampton

2010.05.01. 12:37 :: Kis ember

 

Itt van május elseje / énekszó és dal köszöntse

 

Nos, dal az lesz ma rengeteg. Húzós nap Southampton mindig, ilyenkor történik meg a ki- és behajózás, mind az utasok, mind a személyzet részéről. Az átriumban sokat szól a zene, mert az új utasok jönnek mennek, felfedezik a hajót (később majd mellékelek ábrát a hajóról) és ilyenkor előbb-utóbb újra és újra az átriumba futnak bele. Úgyhogy nem elég, hogy részt kell vennem a tanfolyamon, amiről a vulkán miatt lekéstem, még sok a meló is.

 

 

Sokan kérdezték, hogy miféle népség van egy ilyen hajón. Az utasok legnagyobb része természetesen angol, de mindig van egy ötvenhatos magyar is. Most is az egyik felfedezte a nevem a hajóújságban (at the piano: Balazs), rögtön tudta, hogy magyar vagyok, ilyen névvel más nem szaladgál. Játszottam neki hamvadó cigarettavéget, meg operetteket, örült neki. Beszélgettünk is, említette, hogy a forradalom miatt ment ki, és előbb Kanadában élt, ott egy aranybányában dolgozott, majd Londonban. Mondtam neki, hogy Faludy György is ebben a két országban élt a legtöbbet második emigrációja alatt, de nem tudta ki volt. Mikor a “My happy days in hell”-t említettem, akkor már tudta. gyhogy odaadtam neki pendrive-on a “Pokolbéli víg napjaim”-at, meg a folytatását, mondtam, majd a gyerekei kinyomtatják.

 

 

A személyzet pedig? Hát itt aztán van mindenféle. Indiaiak Goából, Bombayból, Bangalore-ből, Cochinból, Madrasból, Calcuttából, stb; filippinek Manilából; nepáliak; pakisztániak Iszlámábádból.

 

Az indiaiak általában a fizikai munkát végzik. Matrózok, takarítók, pincérek, kukták, szakácsok, szobalányok-fiúk. k a recepciósok is.

 

A nepáliak a biztonsági személyzetet adják. Nem tudom miért ők. Vannak ott is indiaiak, de csak olyanok, akik már több évet lehúztak az indiai haditengerészetnél. Mindegyik bajszos (egy kicsit a nők is)

 

A filippinek a szakmunkát végzik. Asztalosok, nyomdászok, vasmunkások, gépészek.

 

A kaszinósok valamiféle kelet-európaiak. ltalában románok, magyarok, szerbek, ukránok, oroszok, most itt van a hajón egy litván kislány is.

 

A zenészek között sok a magyar, angol, olasz, néha-néha egy-egy francia. A duó, akivel felváltva játszom az átriumban, amerikai. Amerikai az igazgatóm is, Csikágóból.

 

A színitársulat nagyfenekű trampli angol lányokból és enyhe homoszexuális beütésű fiúkból szokott állni.

 

A tisztek legnagyobb része természetesen angol, de van köztük olasz, horvát, sőt, egyszer egy némettel is találkoztam.

 

Az orvosok általában angolok, de van köztük is több más európai.

 

És akkor még nem beszéltem a spanyoltanárról, a tánctanárról, a bridzstanárról, a gyerekfelügyelőről, a többi léhűtőről, dzsigolóról, meleg köveket az ember hátára rakó masszőrről, fodrászról, képárusról, boltosról stb.

 

Mára ennyit, legközelebb képeket is rakok fel.

 

 

2 komment

Címkék: hajó személyzet southampton vizizene bárzongorista

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr161966374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

viktormaci 2010.05.02. 08:11:26

Kedves Balázs!
Abszolút nem szakavatott véleményem szerint a nepáli biztonságiak a (brit hadseregben szolgált) gurkák lehetnek... Azt hiszem, ha majd beszélgetsz velük, nagyon érdekes dolgokat fognak mesélni!
en.wikipedia.org/wiki/Gurka
Sok képpel:
www.himalayan-imports.com/gurkha.html
Üdvözlettel:
Viktor

Kis ember 2010.05.05. 12:48:10

@viktormaci:

Kedves Viktor!

Megkerdeztem Pratima-t, a legszebben mosolygo biztonsagi lanyt, miert nepaliak a biztonsagiak. Azt mondta, mert ok a legbatrabbak. Mikor kerdeztem, hogy van-e kozuk a gurkakhoz, azt monda igen! Legtobbjuk az o leszarmazottaik. Persze nem tudom, hogy csak viccelt-e, de nem hiszem. Az biztos, hogy nagyon kemenyek, nem is vegyulnek masokkal. De a vegtelensegig udvariasak is, szoval tokeletesen alkalmasok a feladat ellatasara.