vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • tömjénzsolti: Nagyszerű! Már régen hiányoltam az újabb útibeszámolókat és a csodálatosnál csodálatosabb fotókat.... (2018.07.29. 12:57) 2018.02.13. Fort-de-France, Martinique
  • tömjénzsolti: Érdekesek és informatívak a képek,jó a tájékoztató összekötő írás is, várom a folytatást. (2018.04.15. 10:32) Szentpétervár (3. rész)
  • Zsomatograf: Hello! Eltűnt a Szentpétervár 1. része. :-O Mondjuk a Feedly becachelte, így ott meg tudtam nézni... (2018.02.20. 08:42) Szentpétervár ízelítő
  • Kis ember: @luxusMátéslusszkulcs: Az útnak vége, de nemsokára jön a következő. És ígérem, hogy befejezem az ... (2018.01.24. 11:33) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • Csöre: wow!Hűha!Hajjajjaj!Meg se tudok szólalni! És a ti hajótok "csak" olyan böhöm nagy volt??? Azért az... (2017.11.18. 15:18) 2012. december 17. Panama-csatorna

Linkblog

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az https://www.icruise.com/ships/silversea-cruises-silver-wind-cruise-itineraries.html oldalon lehet megnézni

2010.05.14. 02:19 :: Kis ember

2010. május 9. Cannes







Nem igazán értem, mit keresünk Cannes-ban, mikor Monte Carlo kellene következzen. Mindegy, én csak örülök neki. :)




Itt is horgonyon álltunk, ekkora hajó itt sem tud kikötni. Ami azt jelenti, hogy délig van időm a hajón, addig az utasok mennek ki. Pedig most besegített egy helyi vízibusz is.




Többen nem értik még, mekkora egy ilyen hajó. Azt hitte valaki például, hogy a promenádról csak úgy be lehet ugrani a vízbe. Hát eléggé megütném magam, mert a legalsó nyitott fedélzet a hetediken van, a vízszint meg kb a harmadiknál kezdődik, azaz 4 emelet magasból, mintegy 12 méterről kellene ugrani. Külön tanítják egyébként, hogy abban a legvégső esetben, mikor a kapitány személyesen kiadja a parancsot a hajó elhagyására, akkor hogyan kell tartani az embernek a kezét, hogyan fogja be az orrát, stb. És igen, ilyenkor mindenki elsüti a poént, hogy ez rám nem vonatkozik, én csak játsszak, hiszen a zenének végig szólnia kell.




Szóval ott tartottam, hogy kompoztunk a mentőcsónakokkal. Ilyenkor lenyitják a hajó oldalának egy részét, ott képeznek ki dokkolóállomást.


nyitva a hajó oldala:





 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ez eléggé megbonyolítja az életet, mert a hajó is mozog egy kicsit, forog a horgony körül, a mentőcsónak meg igencsak himbálózik a hullámokon, az idősebbeknek (és van belőlük sok...) nehézkes a beszállás. Mindig ott áll két matróz és segít be-kiszállni.




Viszont ilyenkor nyújtja a hajó a legszebb látványt, könnyű fényképezni, ráadásul felengedtek minket a mentőcsónak tetejére.


Oceana:

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         
Az a kis vicik-vacak ott az oldalánál, az a 150 személyes mentőcsónak. A kikötóben is várni kellett, míg parthoz tudtunk állni, épp egy luxusyachtot manővereztek be a helyére. Ügyes volt a kormányos, egy gyufaszál nem fért volna el a két hajó között.




szűk a hely: 







 

 

 

 

 

 



Egyébként ez itt tényleg olyan, mint ahogy a filmeken a Cote D'Azurt mutatják. Van itt mindenféle luxusyacht, persze különböző lobogók alatt, panamai, bermudai, gondolom, ahol kevesebb adót kell rá fizetni.


 van itt luxus:






 

 

 

 

 

 

 

 

 




Partot érve jobboldalt rögtön a cannes-i kaszinó szürke tömbje áll. Kb úgy néz ki, mint a velencei KISZ tábor fénykorában. Nem is vesztegettem rá egyetlen képkockát sem. Inkább átvágtam egy téren, ami apró szemű sóderrel volt felszórva és amiről azt hittem, használaton kívüli piactér. Mert odébb szuvenírárusok kínálták a szokásos portékájukat, az egyiknek nagyon szép kutyája volt.

 ezt muszáj volt



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




A kikötő közvetlen a főutcára visz, csak néhány perc séta az út. Egyik oldalon a tenger, másikon kávézók, éttermek, kis utcák. Elöl pedig a templomtorony, amelyhez két úton is fel lehet jutni.


 késő van:



 

 

 

 

 

 

 



 

 


Felfelé mentemben baloldalt egy festett homlokzatú házat láttam: a Cinema Cannes!


 Cinema Cannes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Itt kell felkanyarodni jobbra a szerpentinre, amelynek a végén a templom áll. Sütött a nap, kimelegedtem rendesen, de megérte, mert pompás a kilátás.


 kilátással:





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


El lehet viselni, nem? Főleg ha az ember olyan helyen lakik, mint a kép bal sarkában lévő ház. Vagy a mellette lévőben, amelyiknek tetőterasza van!


 tetőterasz:




 

 

 

 

 

 

 

 

 




Mi kell még? Luxusautó, gyönyörű nő, siker, pénz, csillogás? (Figyelem! Az autó jobbkormányos. A hölgy utas volt, láttam beszállni, illet az autóhoz.)


siker, pénz, csillogás:













 

 

 

 

 



Na így aztán lehet nyelni a whiskyket, meg aprítani a miszliket.



Lefelé másik utat választottam, soklépcsős, kanyargós, szűk utcát. A Hentes utca ugyanoda visz vissza, csak romantikusabb.


 hentes utca:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Jól elbámészkodtam a városban. Vasárnap délután lévén az éttermeken kívül minden zárva volt, de nekem azért sikerült egy baguette-t szerezni, azt ropogtattam. Nagyon jól esett a sok széteső fagyasztott zsemle után.



Rengeteg kávézó, söröző, étterem. A pincérnők mind egy-egy Amelie. A kocsmákban a tévéből francia rap szól.




Ahogy kószáltam, megláttam egy ingatlanügynökséget, az is zárva volt, de a kirakatában ott voltak az ajánlatok. Potom 800.000 euróért már egész pofás kis lakásokat lehet kapni, kandallóval, terasszal, zárható garázzsal. Mire legközelebb kikötünk itt, megkapom a fizetésemet, lehet, hogy veszek egyet.


veszek egyet:




 

 

 

 

 

 






Az egyik étterem teraszán egy gazdi evett, a kutyája rögtön tudta, mi a csízió. Látszódott, hogy lenni rutin.


 ért hozzá, ez a szakmája:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Visszaérvén a főutcára megvilágosodtam: amit én használaton kívüli piactérnek néztem, azok petanque-pályák! A sorszámozás, amire azt hittem, hogy a sátraknak szól, azok pedig a pályák számai.

Komolyra vették, mikor nem lehetett szemre eldönteni, melyik fémgolyó áll közelebb a kis piroshoz, mérőszalaggal hitelesítettek. Nagy tudomány jól dobni, kell hozzá koncentráció.



 dobják a petanque-ot:





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Szerintem a fickó ott hátul Pierre Richard reinkarnációja, ő is félénk, de hódítani akar. Ha valaki emlékszik még a jelenetre a filmből...



Szerencsém volt, pont kifogtam egy hullámvölgyet, mikor még nem érkeztek meg a visszatérő utasok, kevesen voltunk a kompon. Körülöttünk szörfösök, vitorlások múlatták az időt.

 tudnak élni:








 

 

 

 

 

 

 

 


Este minden rendben ment, sok francia zenét játszottam, Edith Piafot, Charles Aznavourt, Gilbert Bécaud-t, sanzonokat. Díjazták. Most, hogy sokszor megyünk ugyanoda, kialakítottam egy programot. Spanyol kikötők után sok tangót, paso doblét játszom, a trópusi este programon latin zenét, az olasz városok után olasz slágereket (éljen Toto Cutugno!) a francia kikötő után sanzonokat és az elegáns tengeri napokon maradok a sztenderdeknél meg a musicaleknél. Minden nap játszom mindenfélét, csak az arányok változnak. Persze a My Way az mindennap kell, arra a legnagyobb a taps. ŐK nem unják.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr82001703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Évamama 2010.05.14. 20:45:05

Ez a kis blog egyre jobb és hangulatosabb lesz! Elfog a sárga irigység a leanderek a bougenvilleak, meg a pálmák miatt. Itt ugyanis holnaptól fűteni kell, mert max 10 fok lesz és az eső meg folyton ömlik. Nagyon tetszett a festett ház, ez azt jelentette, hogy az egy mozi? A kutyákkal nem tagadod meg magad! Pusz
süti beállítások módosítása