vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • tömjénzsolti: Nagyszerű! Már régen hiányoltam az újabb útibeszámolókat és a csodálatosnál csodálatosabb fotókat.... (2018.07.29. 12:57) 2018.02.13. Fort-de-France, Martinique
  • tömjénzsolti: Érdekesek és informatívak a képek,jó a tájékoztató összekötő írás is, várom a folytatást. (2018.04.15. 10:32) Szentpétervár (3. rész)
  • Zsomatograf: Hello! Eltűnt a Szentpétervár 1. része. :-O Mondjuk a Feedly becachelte, így ott meg tudtam nézni... (2018.02.20. 08:42) Szentpétervár ízelítő
  • Kis ember: @luxusMátéslusszkulcs: Az útnak vége, de nemsokára jön a következő. És ígérem, hogy befejezem az ... (2018.01.24. 11:33) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • Csöre: wow!Hűha!Hajjajjaj!Meg se tudok szólalni! És a ti hajótok "csak" olyan böhöm nagy volt??? Azért az... (2017.11.18. 15:18) 2012. december 17. Panama-csatorna

Linkblog

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az https://www.icruise.com/ships/silversea-cruises-silver-wind-cruise-itineraries.html oldalon lehet megnézni

2010. augusztus 8. Kotor

2010.08.15. 11:00 :: Kis ember

Kotorban szabadnapos voltam! Nagy szám ez, ilyen kéthetente egyszer van. Az előző zongorstának valami differenciája lehetett a vezetőséggel, ez a beosztáson látszódott. Itt ugyanis, akárcsak Velencében, délután ügyeletes voltam, azaz a hajón kellett maradni. Apró, de kellemetlen bosszúság. Igazából olyan nagyon nem zavart, Split és az előző napok izgalma, hogy a találkozás összejöjjön amúgy is kimerített, és három körül úgyis mindig visszajövök a hajóra. Így hát jó korán felmentem reggelizni, és a tizenkettediken, a nyitott fedélzeten lélegzetelállító látvány fogadott: egy mesebeli, csodaszép öbölben álltunk, kijárat a tenger felé sehol nem látszódott, olyan volt, mintha egy kis tóra építwtték volna ezt a hatalmas hajót.

 

Itt meg kell állnom egy pillanatra, mert akik még nem láttak óceánjárót, azok nem tudják elképzelni, mekkora, hiába mondom azt, hogy képzeljen el egy újpalotai hosszú panelházat a vízre téve. Emlékszem, egy ismerősöm megkérdezte, minek medence, mikor ott a tenger, abban is lehet fürdeni. Hát először is, átlagosan kb. 21 csomóval, azaz nagyjából negyven kilométer per óra sebességgel megyünk, szerintem ez még Székely Évának is becsületére válna, ha követni tudná. Ezért is olyan veszélyes, ha valaki beleesik a vízbe (meg másért is, arról mindjárt), mert egy pillanat alatt otthagyja a hajó, főleg éjszaka a sötét tengeren. Ezért van hetente a legénység bizonyos tagjainak “man overboard”, azaz ember a vízben gyakorlat. Ilyenkor a gyorsaság a legfontosabb, külön erre a célra van egy kis mentőcsónak a hajón, nagyteljesítményű motorral, amely el van látva a legszükségesebb orvosi felszerelésekkel. A képen középen látható.

kis mentőcsónak

 

A másik veszély, hogy bizony elég nagyot esne, aki kizuhan: a legalsó nyitott fedélzet a hetedik, a vízszint nagyjából a harmadik szint magasságában van. Ez ugye 4 x kb. 2,5 m, azaz mintha valaki a tízméteres trambulinról ugrana. Ami nem lehetetlen, csak mivel nem kiszámított ugrásról van szó – annak a technikáját elmondják az első leckén, hogy hogyan kell, ha valakit érdekel, majd leírom – ezért valószínüleg nagyon megüti mindenét, és közben huss – a hajó már el is suhant mellette. Arról nem is szólva, hogy ha a következő nyitott fedélzetről, a tizenkettedikről zuhan le valaki... Úgyhogy ha egy mód van rá, nem szabad beleesni a vízbe.

 

Az arányok érzékeltetésére itt Kotorban készítettem egy képet, az előtérben látható az “Athén” nevű hajó, ez egy kicsivel nagyobb, mint a Dunán a Batthyány tér előtt horgonyzó “Budapest” nevű hajó lenni (nem Budapestiektől elnézést). Mellette áll az “Oriana”, egy közepes méretű óceánjáró.

 

 

méretek

 

Kikötésünk Kotorban különleges körülmények között történt: mivel a pier kicsi, ezért “lelógott” róla a hajónk. Át kellett kötni a szmközti kiugró földnyelvre – leblokkolva ezzel a móló másik oldalát.

 

 

 

furcsa kikötési technika

 

Viszont itt oda tudtam férni a kötelekhez és megcsináltam az obligát képet, amit eddig minden hajómról.

 

 

 

az Oriana Kotorban

 

 

Kotor belvárosa romantikus déli hangulatot áraszt, főleg kora reggel, mikor még az iő kellemes és a turisták sem tápászkodtak még fel. Ilyenkor látszódik, milyen szép kövekből épültek a szűk utcák,

 

 

 

 

 

Még tömeg nélkül meg lehet tekinteni az ősi templomokat, melyek mintha a mestergerendájukkal tartanák a föléjük tornyosuló hegyeket.

 

 

hangulat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kotor egyébként a templomok városa, minden harminc lépésre esik egy, ha más nem, egy harangtorony. Ennek megfelelően állandóan cseng-bong valami, mikor én itt bóklásztam, reggel kilenckor azt sem tudtam merre kapjam a fejem.

 

 

 

 

 

 

harangoznak

 

Vasárnap lévén csak egy-két vendéglő nyitott ki ilyen korán, egyébként minden zárva volt. Így egy ismerős bank is,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

multi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

csak a város kutyája igyekezett, isten tudja hova, a füttyszóra is csak a fejét fordította felém, aztán továbbsöpört. Két órával később a főtéren láttam a posta előtt kiterülve. Valamit kaphatott, mert a pocakja nagyobbnak tűnt és édesdeden szundított az árnyékban

 

 

 

 

 

 

 

a város kutyája

 

Később beindult az élet, megjelent egy szemétszállító járgány is. Természetesen (?) elektromos, akkora, hogy a közepes utcákba még beférjen. Egyébként már Splitben is megfigyeltem, hogy a szűken vett belvárosba egyáltalán nem engednek be belsőégésű járműveket, több eszük van annál, ott is elektromos kis targoncákkal intézték a szállítást.

 

 

szemétszállítás

 

Ami pedig még ennél is egyszerűbb, az a tricikli: gyors, könnyű, kényelmes,ahogy ezt a példányt elnézem, ritkán kell szervizelni, és keveset fogyaszt. Igaz a lépcsőn ez sem meg fel...

 

 

 

helyi szállítóeszköz

 

Jól kipihentem magam az ügyelet alatt, este meg odatoltam a zongorának. Szép nap volt.

 

3 komment

Címkék: kotor oriana barzongorista

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr342222854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2010.08.15. 11:26:13

Kotor nagy kedvenc nálunk is. Incl. az erőd a hegyoldalban.

Nagykócsag 2010.08.15. 16:19:41

Röviden: jót kotortál! :)

beho 2010.08.15. 21:33:06

Szintén röviden: köszönöm!