vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • tömjénzsolti: Nagyszerű! Már régen hiányoltam az újabb útibeszámolókat és a csodálatosnál csodálatosabb fotókat.... (2018.07.29. 12:57) 2018.02.13. Fort-de-France, Martinique
  • tömjénzsolti: Érdekesek és informatívak a képek,jó a tájékoztató összekötő írás is, várom a folytatást. (2018.04.15. 10:32) Szentpétervár (3. rész)
  • Zsomatograf: Hello! Eltűnt a Szentpétervár 1. része. :-O Mondjuk a Feedly becachelte, így ott meg tudtam nézni... (2018.02.20. 08:42) Szentpétervár ízelítő
  • Kis ember: @luxusMátéslusszkulcs: Az útnak vége, de nemsokára jön a következő. És ígérem, hogy befejezem az ... (2018.01.24. 11:33) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • Csöre: wow!Hűha!Hajjajjaj!Meg se tudok szólalni! És a ti hajótok "csak" olyan böhöm nagy volt??? Azért az... (2017.11.18. 15:18) 2012. december 17. Panama-csatorna

Linkblog

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az https://www.icruise.com/ships/silversea-cruises-silver-wind-cruise-itineraries.html oldalon lehet megnézni

2011. december 15. Port Canaveral

2011.12.18. 16:38 :: Kis ember

 

2011. december 15. Port Canaveral


 

Furcsák ezek a franciák; amit más ember az utcán hagy, az ők zsebre teszik – mondta állítólag egy orosz tiszt kétszáz éve, mikor látott egy Napóleon-katonát zsebkendőt használni.

Nos, furcsák az amerikaiak is. Létrehoznak a hajón egy “csendes sarkot”, ahová nem illik gyereknek bemenni. Ez tipikus felnőtt hely, bárral, ahol alkoholt árulnak, kényelmes napozóágyakkal, zugokkal, medencével, jakuzzival. Szóval a hajónak majdnem a közepén van egy remek kis hely, ahova a mikiegértől megfáradt szemeket-füleket pihentetni lehet.


 

Quiet Cove 1


 

Azazhogy csak lehetne, mert mióta idejöttem, azóta többszörös átalakításon ment kersztül. Először feltettek ide egy zenészt, aki két-három órát muzsikál, feledve a rendet, megtörve a csendet. Szerencsére a szőnyeget nem kell feltekerni, mert nincs. A jakuzziba, amely eddig relaxációs célokat szolgált, belebuheráltak egy csomó kisteljesítményű reflektort, amelyik piros fénnyel villog. Ezzel pont a lényege vész el, ugyanis a medence aljának egy része üveg volt, amin át le lehetett látni 11 emelet mélységbe, éppen oda, ahol a fehér tarajos hullámok leválnak a hajó oldaláról.


 

Quiet Cove 2


 

Erről sajnos nem tudtam képet készíteni, nem léven búvárfényképezőgépem. A kép hátulján, az árnyékban látszik, egy ember feje lóg ki éppen a meleg vizes kádból. A feszített víztükröt biztosító rácsra rászereltek egy fém fedelet, gondolom sokan öntötték bele az italukat, mikor felborult. Emiatt aztán zajosabb lett és már a klasszikus módon ki se lehet könyökölni. Nehéz az élet, hiába. :)


 

Ma szabadnapos voltam, de nem tudtam bemenni a városba, mert ún. Costguard Drill volt. Ez kb. olyan a hajón, mint mikor a seregben látogatóba jön a tábornok. Ugyanis most nem a szokásos kéthetenkénti gyakorlatról van szó, hanem maga az USCG, azaz az Egyesült Államok Parti Őrsége jött inspiciálni. Napokkal előtte odaadták a tudnivalókat, a kis kék könyvet, amiben a biztonsági előírások vannak kívülről kell fújni, de legalábbis rögtön megtalálni benne a válaszokat, ugyanis a parti őrség tagjai kikérdezhetik. A tisztek sürögnek-forognak, mindenki ideges.


 

Idemásolom a kérdéseket és a válaszokat, ha valaki jelentkezni akar a hajóra, az magolja be:


 


 

1. Hány mentőcsónakja van a Disney Dreamnek?

16


 

  1. Hányan férnek el bennük?

    Mindegyikben 270-en

  2. Hány felfújható mentőtutaja van a Disney Dreamnek?

    70 a negyedik fedélzeten

  3. Hányan férnek el bennük?

    Mindegyikben 39-en

  4. Sorolj fel 5 módszert, amivel a vízbe juthatsz mentőcsónak/tutaj nélkül!

    Leeresztőkábel, létra, csomózott kötél, ugrás

  5. Leugorhatsz-e a 4. fedélzetről mentőmellényben?

    Nem, mert magasabban van, mint 4 méter (a mellény eltrörheti az ember nyakát)

  6. Hogyan lehet másképpen beüzemelni a tutajt, mint a daruval?

    Ki kell dobni a vízbe, automatikusan felfújódik (hidrosztatikus indítás)

  7. Mi a 2 teendő, mielőtt vízbedobjuk a mentőtutajt?

    Biztosítjuk a rögzítőkötelet, ellenőrizzük, nincs-e valaki a vízben alattunk

  8. Mily kötelei vannak a tutajnak?

    Rögzítőkötél, konténerkioldó kötél, irányítókötél

  9. Hogyan lehet a tutajt biztonságos távolságra mozgatni a hajótól?

    Evezővel, a tengeri horgonyt használva, vagy a mentőcsónak által vontatva

  10. Mennyi vizet tárolunk a csónakban/tutajban fejenként?

    3 liter (mentőcsónak), 1,5 liter (mentőtutaj)

  11. Mennyit szabad ebből elfogyasztani?

    Az első 24 órában semennyit, utána fél liter/nap

  12. Mikor kell megkezdeni a tutajban az őrködést?

    Azonnal és folyamatosan

  13. Mikor kell bevenni a tengeribetegség elleni tablettát?

    Minél hamarabb, lehetőleg még a tutajba szállás előtt

  14. Nevezz meg 5 eszközt amivel jelezni tudod a csónak/tutaj hollétét

    EPIRB (rádiójelsugárzó berendezés), kézi jelzőláng, zuhanó/rakétafény, narancssárga füst, jelzőtükör, radarvisszaverő

  15. Milyen jelzést ad le az EPIRB?

    Hajó nevét és pozícióját, műholdon keresztül.

  16. Hova kell elhelyezni a radarvisszaverőt?

    Amilyen magasra csak lehet

  17. Mi a teendő, ha valakin a kihűlés jeleit észleled?

    Lassan fel kell melegíteni az e célra rendszeresített hálózsákkal

  18. Hogyan tudod védeni a tutajt a kihűléstől?

    Be kell zárni a fedelet és a kézipumpával felfújni a tutaj alját

  19. Hogyan tudsz édesvizet szerezni?

    A fedélen lévő esővíznyerő zsebekkel és a tisztítószivaccsal

  20. Mi a teendő, ha tüzet észlelsz a fedélzeten?

    Nyomd meg a tűzjelzőt, ürítsd ki a helyiséget, zárd be a tűzzáró ajtókat és várj a tűzoltókra

  21. Milyen számot kell hívni vészhelyzetben?

    7-3001 (Híd száma)

  22. Milyen típusú tűzoltókészülékek vannak a hajón?

    CO2 és víz

  23. Használhatod-e a tűzoltóslagot?

    Nem, csak az arra kiképzettek

  24. Mikor lehet kinyitni a tűzzáró ajtót, hogy keresztülmenj?

    Miután tapintással meggyőződtünk róla, hogy nem forró

  25. Mit kell magaddal vinni riadó esetén?

    Meleg ruhát, fejfedőt, cipőt, gyógyszereket, vizet

  26. Mit jelent a “Mr. MOB, starboard” kifejezés?

    Ember a vízben a jobboldalon! “Man overboard starboard side!”

  27. Ki a felelős a hajón a biztonságért?

    Mindenki

  28. Mi az általános riadó jele?

    7 rövid és egy hosszú jelzés a hajókürttel

  29. Mi a hajó elhagyásának a jele?

    Egy hosszú, 7 másodperces kürtjelzés

  30. Erre a jelzésre el kell hagyni a hajót?

    Nem, a kapitány személyesen adja ki az utasítást

  31. Mikor használható a narancsárga jelzőfüst?

    Napközben, ha a közelben hajót vagy repülőt látni

  32. Mik az elővigyázatossági rendszabályok kézi jelzőláng használata esetén?

    Messze eltartani magunktól és nem nézni a lángba. Szélirányra vigyázni.

  33. Milyen messziről látni a kézi jelzőlángot?

    Kb. 20 km,

  34. Mikor használható a ejtőfény?

    Nappal és este is.

  35. Mi a teendő, légy bár a vízben, mentőcsónakban vagy a tutajban?

    Biztonságos távolágra menni a hajótól, együtt maradni

  36. Mi a teendő, ha veszély esetén elveszett gyereket találsz?

    A kabinjának megfelelő gyülekezési pontra vinni. Ha nem tudja a kabinszámot, akkor a gyermekmegőrzőbe.

  37. Hol vannak a tartalék mentőmellények?

    A negyedik fedélzeten a padokban

  38. Mi a teendő, ha blokkolva van a gyülekezési pont?

    Követni az utasításokat és felkeresni az alternatív gyülekezési pontot.

  39. Hogy lehet a legkevesebb hőt veszíteni a vízben?

    Felvenni a HELP pozíciót (ld. a tréningről szóló blogbejegyzést)


 

Szóval ilyesmivel múlatom az időt, mikor nem készülök esküvőre vagy karácsonyi dalokkal. 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr533473512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.19. 22:11:41

Ez a 40 pont többet ér mint egy alapfokú hajósképzés. Bár az 5-ös pont: "Sorolj fel 5 módszert, amivel a vízbe juthatsz mentőcsónak/tutaj nélkül!
Leeresztőkábel, létra, csomózott kötél, ugrás " akárhogy számolom csak négy. Ötödik lehetne: " Megvárom amíg lemos a tenger."

Kis ember 2011.12.27. 16:17:38

@A Tengerész:

Igaz. Még szokták emlegetni a tűzoltóslagot, hogy legnagyobb baj esetén (mi lehet nagyobb baj, mint hogy el kell hagyni a hajót?!) azzal is le lehet ereszkedni, mint Bruce Willis a Die Hardban

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.27. 18:01:12

@Kis ember: Annakidején tűzvédelmi oktatáson azt mondták elsőnek, hogy azért kell nagyon odafigyelni a hajón a tűzvédelemre, mert itt nem lehet elszaladni ha "ég a ház", legfeljebb kiugrálni a tengerbe. Egyszer a Földközi tenger közepén kigyulladt velünk az M/S Budapest főgépe. Volt a hajón néhányezer tonna lőszer amit a baráti Iraknak, Szaddam Husszein testvérnek vittünk (talán kevesen tudják, komoly fegyverexportunk volt a Technika külkereskedelmi vállalaton keresztül). Na nagyon gyorsan el kellett oltani a tüzet, mert ha kiugrálunk akkor is végez velünk a robbanás, nem kell vesződni a fuldoklással.