vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • tömjénzsolti: Nagyszerű! Már régen hiányoltam az újabb útibeszámolókat és a csodálatosnál csodálatosabb fotókat.... (2018.07.29. 12:57) 2018.02.13. Fort-de-France, Martinique
  • tömjénzsolti: Érdekesek és informatívak a képek,jó a tájékoztató összekötő írás is, várom a folytatást. (2018.04.15. 10:32) Szentpétervár (3. rész)
  • Zsomatograf: Hello! Eltűnt a Szentpétervár 1. része. :-O Mondjuk a Feedly becachelte, így ott meg tudtam nézni... (2018.02.20. 08:42) Szentpétervár ízelítő
  • Kis ember: @luxusMátéslusszkulcs: Az útnak vége, de nemsokára jön a következő. És ígérem, hogy befejezem az ... (2018.01.24. 11:33) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • Csöre: wow!Hűha!Hajjajjaj!Meg se tudok szólalni! És a ti hajótok "csak" olyan böhöm nagy volt??? Azért az... (2017.11.18. 15:18) 2012. december 17. Panama-csatorna

Linkblog

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az https://www.icruise.com/ships/silversea-cruises-silver-wind-cruise-itineraries.html oldalon lehet megnézni

Repulout

2010.04.24. 11:27 :: Kis ember

Hát ez izgalmas volt. Az utolsó pillanatig nem lehetett tudni, vajon ma elindul-e a repülő. gy éreztem magam, mint egy hetvenes évekbeli krimiben, mikor a filmből már csak 7 perc van hátra és a főhős vár a beszállásra. A kép folyton változik: hol őt mutatják, amint a sorban áll a “check in” pultnál, hol a nyomozót, aki közben rájött, hogy ő a tettes és már próbál intézkedni, hol pedig az órát, hogy még mennyi idő van indulásig. Az a különbség, hogy a filmnél lehet tudni, mi lesz a vége (pláne, ha amerikai), itt meg tényleg az utolsó percig bizonytalanság volt. Ráadásul szinte utolsónak sikerült becsekkolni, és pont nálam felmerült valami gond a számítógéppel, nem engedett át egykönnyen. A csomagom grammra 40 kiló volt, még szerencse, hogy tengerészjeggyel utaztam. El is kérték a tengerészkönyvemet és én büszkén adtam, mert az elején ott virít díszes arany betűkkel: “Seaman's discharge book”.


 

Ezt a filmes érzést még erősítette, hogy busszal vittek minket a Boeinghez, és a napsütötte betonon lépdeltem a lépcs őhöz.

Aztán valamiért sokáig nem indult el a gép, kiderült, a földi kiszolgálásra várunk, nem érkezett meg a sajtos szendvics. Mikor végre elkezdték kitolni a gépet, tapsoltak a (főleg spanyol) utasok. A pilóta elég huszáros módon indult el, már a kifutópályára forduláskor is szerintem azt mormolta mag elé: “nyomjuk meg”, mert jó lendületesen kanyarodott. Aztán felbőgtek a motorok és huss!


 

Szerintem pont a házunk felett repülhettünk el, mert jobbkéz felő, szárny mögött kikukucskálva pont a lóversenypályát láttam, aztán a Dunát, immár délről, a klasszikus Lánchidas képet.Utána délnek fordultunk, majd Ráckeve-Makád magasságában jobbra csűrték a gépet. Hála Istennek a déli légtér szabad volt, ezért engedtek el minket.


 

A leszállás elég vigarosra sikerült, jól odaverte a kerekét a kapitány úr. De azért megtapsoltuk, végre Madrid!


 

Nem tudom, valahogy nem szívelem ezt a repülést. Ugyanúgy tud dobálni, mint a hajó, de ott legalább érzi az ember a szolid vasat maga körül, ezt aztán csapkodhatják a hullámok, nem kell félni, hogy eltörik, nem úgy mint ez a vacak alumínium, a szárny “úgy verdes, mint a sasmadár “( by apám). Igaz egyszer – az első hajóutam első napján – sikerült egy nagyobb hullámnak bezúzni a horgonykamra oldalát, odaverte a horgonyt, de nem lett semmi baj.


 

A madridi tranzitban várakoztam vagy 3 órát, aztán egy kis repülőgéppel (CRJ 200, itt: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_CRJ200 ) negyven perc alatt Murciába értünk. Az egész annyi volt, hogy felküzdötte magát a gép, aztán szinte kikapcsolta a motorokat és levitorláztunk.


 

Egy jótanács repülőn utazóknak: megéri a pár ezer forintot a csomag befóliázása. Egy jóképességű utastársam bort szállított melynek üvege eltörhetett, mert a nagyobbik bőröndöm rendesen le volt locsolva. rzékszervi vizsgálattal (orr a bőröndbe) kiderítettem, hogy tokaji aszú volt. Az ég áldjon, kedves honfitárs, hogy nem egri bikavért vittél ajándékba, mert kb 6 ingemet áztattad el, de így legalább ki lehet mosni. A fehér zakóm is egy kis cefreszagot áraszt, de csak egész enyhén. Szóval ékes magyar káromkodásokat küldtem a murciai ég felé, amit sof őröm, aki természetesen csak spanyolul tud, megértően hallgatott.


 


 

Minden elismerésem az angoloké, szervezni, azt tudnak. Hogy átutazom fél Európát, átszállok, és minden pontosan időzítve a helyén legyen... Nos ezt csak az tudja értékelni, aki állt már báván egy reptéren, miközben az utolsó fémpénzét szórta be a telefonba, hogy egy automata vegye föl az információs vonalat.


 

A gépeken perfekt volt a helyfoglalás, a kis murciai reptéren ott várt a sofőr, a szállodában is csak kicsaptam a tengerészkönyvemet, már kaptam is a szobát, le volt adva a nevem. A vacsoránál már vártak, hozták a tengerészméretű adagokat. Most rám is fért, mert bár feltankoltam az útra 4 tojásos szendóval à la Márti, olyan éhes voltam, mint két farkas, mikor éhes.


 

Holnap behajózás

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr871947611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Évamama 2010.04.26. 10:05:20

Szia, most már megoldódott számomra a rejtély, hogyan jutottál a tengerhez. Hál istennek simán. Pusz

KatT 2010.04.26. 20:24:09

azt tudod, hogy ha nem "verdesne" a szárny, akkor letörne... :)
azért a repülőtervezők is értik a dolgukat :)

Kis ember 2010.04.28. 14:40:59

@KatT:
Tudom hat. De azert jobb szeretem, ha nem verdes. Mindig az a mondas jut az eszembe: a felszallas lehetoseg, de a leszallas kenyszer...
süti beállítások módosítása