vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • tömjénzsolti: Nagyszerű! Már régen hiányoltam az újabb útibeszámolókat és a csodálatosnál csodálatosabb fotókat.... (2018.07.29. 12:57) 2018.02.13. Fort-de-France, Martinique
  • tömjénzsolti: Érdekesek és informatívak a képek,jó a tájékoztató összekötő írás is, várom a folytatást. (2018.04.15. 10:32) Szentpétervár (3. rész)
  • Zsomatograf: Hello! Eltűnt a Szentpétervár 1. része. :-O Mondjuk a Feedly becachelte, így ott meg tudtam nézni... (2018.02.20. 08:42) Szentpétervár ízelítő
  • Kis ember: @luxusMátéslusszkulcs: Az útnak vége, de nemsokára jön a következő. És ígérem, hogy befejezem az ... (2018.01.24. 11:33) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • Csöre: wow!Hűha!Hajjajjaj!Meg se tudok szólalni! És a ti hajótok "csak" olyan böhöm nagy volt??? Azért az... (2017.11.18. 15:18) 2012. december 17. Panama-csatorna

Linkblog

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az https://www.icruise.com/ships/silversea-cruises-silver-wind-cruise-itineraries.html oldalon lehet megnézni

2010. május 8. Livorno

2010.05.10. 13:42 :: Kis ember

Ma nagyon jó nap volt!


Még tegnap eldöntöttem, hogy biciklivel megyek be Livornóba. Ennek több oka is van, például ez az egyetlen hely, ahol fizetni kell az ingajáratért, amely a kikötőből visz be a városba. 5 euro egy út, a mindenségit! A múltkor, megspórolandó ezt a pénzt visszafelé gyalog jöttem, de egyrészt nem akartak beengedni a kikötőnek arra a területére, ahol a hajó áll, másrészt nagyon csalóka a távolság: látszólag 5-600 méterre vagyunk, de csak nagy kacskaringókkal lehet eljutni a bejárathoz, így 40 percet kutyagoltam. Nos, ennek vége.


Troy, a motorkezelők vezetője egyben a kerékpárok felügyelője is. Van ugyanis 7-8 kerékpár, amit csak úgy el lehet vinni. Nem túl praktikusak, mert összteleszkóposak és az indiaiakra van méretezve, azaz elég kicsik, de jó állapotban vannak. Előző nap szólni kell Troynak, ő odajön, elővesz a farzsebéből egy villáskulcsot, beállítja a nyerget, ad egy láncot lakattal, aztán hajrá!


Reggel felmegyek reggelizni, látom, zuhog az eső. Na, ennek a biciklizésnek lőttek, gondoltam. Se esőálló ruhám, se sárvédő a biciklin. Keleten derűs volt az ég alja, adtam neki még egy órát. Lementem a kabinba és kiírtam egy számot, amit előző este kért az egyik kedves vendég. Még éjjel, mikor befejeztem a munkát, fél egytől egy órán át beszélgettünk. Nem hittem el, hogy nyolcvan éves, azt hittem, kb. hatvan. Az volt a gyanús, amikor azt mondta: “amikor én a háborúban voltam”. Szóval kiírtam a Bing Crosby számot, közben látom a tévéképernyőn, hogy kiderült az ég. Nyomás! Kizsilipeltem, persze egy csomó dolgot a kabinban felejtettem, a sapkáért visszajöttem.


Sokan vártak a buszra én meg elegánsan elkarikáztam. 7-8 perc alatt benn is voltam a városban. Az első meglepetés, hogy a livornóiak nagyon előzékenyek. Dinamikusan vezetnek, de ez nem azt jelenti, mint nálunk, hogy agresszív bunkók, hanem lendületesek, de kifejezetten udvariasan mindenhol beengedtek, vigyáztak rám. A tiszta tengeri levegő után nagyon büdös egy város, sok az autó és a robogó, hiába próbálják rávenni az embereket, hogy busszal járjanak.


A főutcán egy tábla állított meg: “a víz nem eladó!” Kiderült, hogy aláírást gyűjtenek, a vízellátó rendszer maradjon a közösség tulajdonában, ne vehesse meg azt valami nagyvállalat. Ismerős? Odamentem hozzájuk, és bár az olaszok kb. úgy beszélnek nyelveket, mint a magyarok, lelkesen egyetértettünk.

 


a víz nem eladó


Ezután természetesen irány a piac! Ha az ember idegen helyen jár a piac a legfőbb támpontja. Általában a város centrumában van és ott a legközvetlenebbek az emberek. Ha tengerparti városról van szó, akkor persze halpiac.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


halpiac

 


Hogy mondta az egyszeri parasztember, mikor meglátta az állatkertben a zsiráfot? Szép, szép, de otthonra nem kéne. Valahogy így vagyok én is a tengeri hallal. Szép, meg egzotikus, de inkább a csirkepörkölt nokedlivel.


Egy kicsit elbámészkodtam, aztán csak tekeregtem, be-befordulva az utcákon. Hirtelen elbizonytalanodtam, merre is járok. Nagy baj esetére ott van a zsebemben az okostelefon, GPS-szel felszerelve, de jobb szeretem az analóg megoldásokat. Jött egy bringás srác, szupi kis Campagnolo bringával, okulva az eddigi nyelvi nehézségekből megkérdeztem, “Centro Cittá?”, valami ilyesmi lehet a városközpont olaszul, erre, ha nem is kifogástalan, de teljesen érthető angolsággal elkezdte magyarázni, merre menjek. Aztán meggondolta magát és azt mondta, kövessem, mert ő is arra tart. Kiderült, hogy kifogtam a helyi magwast. Matteo sem volt hajlandó letenni a lábát a földre, mint a bogarak, inkább mindent két keréken oldott meg. Igyekeznek kellett, hogy a nyomában maradjak, mert tolta neki rendesen, át árkon-bokron, járdán-zebrán, szembeforgalmú utcában. Kiderült róla, higy telekommunkációs mérnök (a feje alapján sejtettem) és most is dolgozni megy. Annyira azért ráért, hogy tartott egy kis városnézést. Megmutatta pl. a teret, amit már múltkor megcsodáltam: egy kb. Vörösmarty tér nagyságú terület, amely egyben híd is


a híd, ami tér


és elvezetett a velencei negyedbe. Azért hívják így, mert amikor ez az új városrész épült az 1700-as években, velencei mesterembereket hívtak, hogy segítsenek felépíteni. A csatornák természetesen itt is át-átszelik a városrészt, mint mindenhol Livornóban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


csatorna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


hangulat


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt található a Sienai Szent Katalin templom, (bővebben: www.chiesadisantacaterina.it)


Szent Katalin templom


ahova belépvén … épp egy esküvőn találtam magam. Emlékezve a keresztapás jelenetre inkább csak a telefonnal fényképeztem egyet titokban.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

mindörökké, ámen


Pont az áldásra és utána a csókra értem oda. Hát, az áldás elég hosszú volt, a csók meg elég rövid. Utána megszólalt a zenekar és egy fiú énekelt. Életük nagy napja, én meg ott vigyorgok farmernadrágban, melegítőfölsőben. Mit csináljak, ha tudtam volna, isten bizony szmokingban biciklizek.


A biciklis városnézésben az a jó, hogy az ember pillanatok alatt le tud térni a hagyományos turistacsapásokról. Én is így tettem, negyedóra laza tekerés után találtam egy sarki kiskocsmát, ahol a Birra Morettit (66 cl, azaz pont két dobozos sörnyi mennyiség) helyi lakosok társaságában tudtam elfogyasztani a bolt elé kitett asztaloknál. Három szobafestő és két jómunkásember ült még ott, hangosak voltak, jókedvűek. Vége a hétnek!


Visszafelé a halászkikötő mellett jöttem. Azért itt is vannak érdekes kombinációk.

 


porsche és rozsdás halászhajó


Odébb két fáradt halász bogozta a hálóját. Remélem eredményes volt a mai napjuk.

 

 


 

 

 

hej, halászok, halászok


A kikötőben el kellett haladnom a kompra váró autóbuszok és kamionok mellett.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


busz a kompban


Aztán már csak négy-öt perc és a Tintoretto úton (nevem Tintoretto. Hol lakik? Quattrocentóban. Az egy kis falu Trecento és Cinquecento között) át már vissza is érkeztem. A vámnál, ahol a múltkor nem akartak gyalog beengedni, most szó nélkül húzták fel a sorompót. Hja kérem, aki járművel van!


Este könnyű nap volt, mégis nehezen múltak a percek. Bosszant, ha valamit nem tudok jól megcsinálni és bár a tegnapi vendégeim nagyon örültek a “Pennies from Heaven” c. nagysikerű szerzeménynek, én nem voltam elégedett. Mindegy, majd holnap biztos jobban megy.

1 komment

Címkék: bicikli livorno bárzongorista

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr571989673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Évamama 2010.05.10. 16:18:31

Hűha, ez aztán nagyszerű ötlet, hogy biciklivel mentél. Nem is tudom, hogy nem jutott előbb eszedbe. Hiszen így igazán lehet egy várost megnézni. Bár Barcelonában lehetne jó magasra feltekerni, na de lefelé meg milyen jó lenne a Güell parkból! Aranyosak az idézetek. Kezd profi lenni ez a blog... Talán még könyv is lehetne belőle-az előzőekkel együtt. Pusz
süti beállítások módosítása