vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • tömjénzsolti: Nagyszerű! Már régen hiányoltam az újabb útibeszámolókat és a csodálatosnál csodálatosabb fotókat.... (2018.07.29. 12:57) 2018.02.13. Fort-de-France, Martinique
  • tömjénzsolti: Érdekesek és informatívak a képek,jó a tájékoztató összekötő írás is, várom a folytatást. (2018.04.15. 10:32) Szentpétervár (3. rész)
  • Zsomatograf: Hello! Eltűnt a Szentpétervár 1. része. :-O Mondjuk a Feedly becachelte, így ott meg tudtam nézni... (2018.02.20. 08:42) Szentpétervár ízelítő
  • Kis ember: @luxusMátéslusszkulcs: Az útnak vége, de nemsokára jön a következő. És ígérem, hogy befejezem az ... (2018.01.24. 11:33) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • Csöre: wow!Hűha!Hajjajjaj!Meg se tudok szólalni! És a ti hajótok "csak" olyan böhöm nagy volt??? Azért az... (2017.11.18. 15:18) 2012. december 17. Panama-csatorna

Linkblog

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az https://www.icruise.com/ships/silversea-cruises-silver-wind-cruise-itineraries.html oldalon lehet megnézni

2010. augusztus 18. Ponta Delgada

2010.08.24. 06:44 :: Kis ember

2010. augusztus 18. Ponta Delgada



Ponta Delgada az Azori-szigetekhez tartozik. Portugál gyarmat (míg ugye Borneó és Celebesz...). Illetve most már az Európai Unió része, euróval és szabályozozott mobil percdíjakkal. :)

Szokásomhoz híven korán kispuriztam, még mielőtt a turisták sáskahada mindent ellepne. Jó így reggelente nézni, ahogy ébredezik egy város, ilyenkor még a saját arcát mutatja, mint egy nő még sminkelés előtt. Ha viszont hajnali hálóréklijében ilyen ez a város, akkor elvenném feleségül! Nagyon tetszik. Igazi gyarmati stílus és éppen csak annyira van lepusztulva, hogy otthonos legyen.

 gyarmati stílus 1

Van egy fotóművész barátom, ő mindig panaszkodik, hogy nem tud egy rendes utcaképet készíteni, mert mindig bejön a képbe egy fehér vagy egy ezüstszínű autó, amelyik felborítja a fotó egyensúlyát. Kedves Gábor, itt nagy bajban lennél, ugyanis minden autó vagy fehér, vagy ezüstszínű, ritkán tűnik csak fel egy-egy piros vagy zöld kocsi. Kellett is ügyeskednem, hogy ne csak azok látszódjanak a képen.

Iyenkor, kora reggel még üresek az utcák, egy-egy szemetesember dolgozott csak énekelve, fütyörészve. De a meleg azért lassan szétterült és ellepte a várost, ideje volt kis mellékutcákat keresni.

 gyarmati stílus 2

Gyorsan feladtam a képeslapjaimat, most még tömeg nélkül megtehettem. A posta előtt két kerékpáros rendőr állt, szép szál legények előírásszerű biciklisfelszerelésben.

 biciklis rendőr

A belváros zsúfolva templomokkal, a legszebb természetesen a Nagytemplom, tornyában harangjátékkal, amelyik nem csak hogy pontos, nem hamis, hanem még jó kis allegretto ritmusban üti ki a dallamot.

 nagytemplom

Ha az ember egy ilyen kisvárosban arra kíváncsi, hogyan élnek az itteniek, akkor alig pár száz métert kell csak megtennie a főtértől és máris ott a rögvalóság. Van olyan, ahol ez csak egy utca. Itt kifejezetten kellemes volt, hogy nincs éles váltás, a helyiek szinte ugyanolyan környezetben élnek, mint a “kirakat”. Mentem 200 métert fölfele, a Carlos Machado múzeumhoz.

 Carlos Machado múzeum

Csábított, hogy bemenjek, de mivel botszemű vagyok, meg melegem is volt már, inkább vettem egy kis üveg ásványvizet és leültem a parkba, amit 1929-1930 között építettek, ha hihetek a földbe lerakott mozaiknak. Gyönyörűen rendben volt tartva, öröm volt kikkunantgatni az árnyat adó fa alól.

Emitt egy szobor, mögötte még egy gyarmati stílusú épület.

 gyarmati stílus 3

Amott egy pár, akik annyira belemerültek a szerelembe, fel sem tűnt nekik, hogy ott ólálkodok.


 szerelmespár 1

 szerelmespár 2

Visszafelé a belváros közepén akadtam erre a kastélyra. Nagyon nagy volt, nagyon kék és nagyon szép kertje volt. Sajnos más szögből nem tudtam lefényképezni, mert a kőkerítésen lévő nyílásokat drótháló fedte, így csak a rácsos nagykapun dugtam be a gépet.

 kastély parkkal a belváros közepén

A parti sétányon már zajlott az élet, mindenki sietett, jött az idétlen, mozdonyt formázó városnéző járat, a helyiek mentek a dolgukra, a turisták bámészkodtak, szóval mindenki tette, amit tennie kell.

 életkép

Én is, irány az erőd, az első olyan, amit a portugálok olasz stílusban építettek. Pont úgy is néz ki, mint amilyennek a rajzfilmekben lerajzolják. A bejáratnál kifényesített ágyúk, őrködő katona, az egyik oldalán különféle horgonyok, az idő más-más mélységéből

 horgonyok

Portugál lévén az egész város nagyon katolikus, meglátszódik a templomok díszítésén is

 nagyon katolikus


Lassan ideje volt visszatérni a hajóra, déli egy óra, ebédidő. Be is ülhetnék valahová, de ezen a hajón nagyon jól főznek és ebéd után úgyis pihenni kell, úgyhogy megéri lesétálni azt a pár száz métert. Még összetalálkoztam a város kóbor kutyájával. Onnan lehet tudni, hogy kóbor, hogy mint minden társa, neki is mindig sürgős dolga van.

 nagyon siet

Nem nehéz ügy átkelni a parti úton, a főbb csomópontoknál szintben elkülönített zebra van, mindenképp lassítanak az autóvezetők. Igaz, amúgy is nagyon udvariasak, mindig megállnak a zebránál és türelmesen kivárják, míg átér az ember.

 szintben elkülönített zebra

Délután még kiszaladtam körbenézni, de aztán találtam kólás internetet, azaz egy kólát iszik az ember és annyit internetezik, amennyit akar, úgyhogy elcsábultam, hogy megtudjam, mi a helyzet otthon. Az ég áldja a skype kitalálóit!

Este a kedvencem volt, olasz vacsora, pármai sonkával, mozzarellával és tortellinivel, kakaós szelet amaretto szósszal. Úgy döntöttem, megérdemlek egy koktélt is.
 

 


olasz vacsora

Vacsora után átsétáltam a tizenkettedik emeletről a hajó végéből a tizenharmadikra a hajó elejébe, ahol játszom. Útközben látom ám, hogy a kikötő leválasztott részében vízilabdameccs folyik.

 vízilabdameccs a kikötőben

Még megcsodáltam a naplementét

 naplemente

aztán nekigyürkőztem a zongorának. Sajnos túl sokat ettem, ráadásul a két óra időeltolódás is most jött ki, tíztől csak félálomban ütögettem a billentyűket. Szerencsére kinn a nyitott fedélzeten hatvanas-hetvenes évek party volt (én is felvettem a barna tyúklábmintás zakóm, amit pont ezért hoztam magammal) így nálam csak kevesen voltak – amíg egy hirtelen támadt vihar el nem mosta a bulit, akkor betódultak a Crow's Nestbe. Nekifohászkodtam és nyomtam a melót. Nem kellett éjjel elringatni.
 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr1002242905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása