vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • tömjénzsolti: Nagyszerű! Már régen hiányoltam az újabb útibeszámolókat és a csodálatosnál csodálatosabb fotókat.... (2018.07.29. 12:57) 2018.02.13. Fort-de-France, Martinique
  • tömjénzsolti: Érdekesek és informatívak a képek,jó a tájékoztató összekötő írás is, várom a folytatást. (2018.04.15. 10:32) Szentpétervár (3. rész)
  • Zsomatograf: Hello! Eltűnt a Szentpétervár 1. része. :-O Mondjuk a Feedly becachelte, így ott meg tudtam nézni... (2018.02.20. 08:42) Szentpétervár ízelítő
  • Kis ember: @luxusMátéslusszkulcs: Az útnak vége, de nemsokára jön a következő. És ígérem, hogy befejezem az ... (2018.01.24. 11:33) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • Csöre: wow!Hűha!Hajjajjaj!Meg se tudok szólalni! És a ti hajótok "csak" olyan böhöm nagy volt??? Azért az... (2017.11.18. 15:18) 2012. december 17. Panama-csatorna

Linkblog

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az https://www.icruise.com/ships/silversea-cruises-silver-wind-cruise-itineraries.html oldalon lehet megnézni

2010. augusztus 12. Gibraltár

2010.08.17. 11:26 :: Kis ember

Két tengeri napunk volt, most egy nap kikötő, aztán megint két tengeri nap Southamptonig, ott fordulás (a legnagyobb szívás, rengeteg munka, gyakorlatok, stb), aztán megint két tengeri nap.

 

Tegnap annyira meg voltam kavarodva, hogy felmentem játszani fél nyolckor a Crow's Nestbe és nem értettem, miért nem szól a vacsorára hívó harang, pedig már nyolc is elmúlt. Nyolc óra tízkor leesett, hogy nekem nyolctól kellene játszanom fél kilencig, nem fél nyolctól nyolcig. Úgyhogy sztahanovista voltam, volt egy egyórás szettem. Nem esett jól. :)

 

Szokás szerint kikötöttünk Gibraltárban. Itt megtankoltunk, de nem mi mentünk a benzinkúthoz, hanem az jött hozzánk.

 

 

benzinkút

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

tankolunk

 

 

Nem kicsi kis falusi kút ez, az arány kedvéért itt egy kép, ahol emberek vannak rajta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

repül a, repül a...

 

 

700 tonna nehézolajat vettünk fel, ez kb. 700.000 (hétszázezer!) liter üzemanyag. Mivel ez a hajó is menet közben óránként kb. 10 tonnát használ (tehát kb. 40 kilométeren 10.000 liter, azaz 100 kilométeren 25.000, huszonötezer liter), nem fog sokáig tartani. A nehézolajat, mely szobahőmérsékleten szilárd, olyan, mint a bitumen, felmelegítik 40 fokra, úgy már elkezd folyni. De vigyázni kell, hogy ne menjen 60 fok fölé, mert ott meg már begyullaszthatja egy szikra. Nem egyszerű mesterség ez!

 

Gibraltárról már sokszor írtam, most végre volt egy kis időm megnézni a “hátsó udvarát” is, azaz letérni a fő turistautakról.

 

“We were british, we stay british” - hirdetik a pólók a főutca üzleteiben. Nos, ez nem tudom mennyire igaz, ha az ember a lakosságot nézi, itt aztán tényleg keveredik minden. Már az is furcsa, hogy egyszerre lehet euróval és angol fonttal fizetni, ráadásul ők gibraltári fontot adnak vissza, ami szinte teljesen ugyanúgy néz ki, mint az angol, csak éppen a hajóbárban nem akarja elfogadni a pultos, mondván, az egyfontos nem recés. Hogy az a...

Ugyanannyi spanyol szót hallani, mint angolt. A mutatványosok a világ minden tájáról jöttek, a múltkorjában fényképezett vadnyugati figurával most beszélgettem, ő belga, mellette egy cseh fiú állt fehér ruhában, csengettyűvel, de volt még több nemzet képviselője is (orosz hússalátát nem láttam)

 

Ahogy az ember letér a főútról és elkezd kaptatni a meredek, szűk utcán, mindjárt egy szegényes déli országban érzi magát.

 

a főutca háta mögött

 

 

 

 

 

 

 

 

Sok robogó, arab nő vezette autó.

 

arab nő kocsit vezet

 

Az utcák olyan szűkek, hogy járdának nincs is hely. Ezért aztán, mint a régi szép időkben, mindenki egy helyen közlekedik.

 

 

 

 

 

 

shared zone

 

 

Egy fél órácskát ha sétáltam a melegben. Gyönyörű, zegzugos, rothadásszagú udvarok vannak, amik összekötnek több szinten lévő udarokat

 

 

 

 

 

 

 

zegzugos mediterrán udvarok

 

 

 

 

 

 

 

Egy borbélyműhelyben nagy volt a forgalom. Igazi pengével borotváltak éppen – ez is arab beütés, hogy ezt nem otthon csinálják.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

borbélyok és kuncsaftok

 

A meleg azután visszaüldözött a hajóra, sajnos itt nincs szolgálati bicikli, én meg nem fizetek 3 fontot egy ötperces útért, inkább egy negyedóra alatt visszasétáltam. Így legalább találkoztam egy szép fekete kutyával. Megijedt a fényképezőgéptől, nem úgy, mint a haverjai, a majmok odafenn.

 

 

 

 

pedig épp dühös volt

 

Másnap a bárban India függetlenségét ünnepelték. Nem nagyon járok oda, zaj van meg számomra ismeretlen emberek, de ezt muszáj volt megnéznem, ahogy az angolok által fizetett indiaiak ünneplik, hogy végre annyi év után kiebrudalták a briteket az országukból. Kaptam egy indiai kitűzőt, szinte magyar, narancssárga-fehér-zöld, azt gyorsan kitettem. A currys kaját nagy ívben elkerültem, de volt ingyen pia, úgyhogy egy egész doboz sört megittam. Pontosabban a felét a kabinomban, mert nagyon hangosak voltak. A tiszti folyosón, ahol lakom, állt a néma csend.

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr92222898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása