vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • tömjénzsolti: Nagyszerű! Már régen hiányoltam az újabb útibeszámolókat és a csodálatosnál csodálatosabb fotókat.... (2018.07.29. 12:57) 2018.02.13. Fort-de-France, Martinique
  • tömjénzsolti: Érdekesek és informatívak a képek,jó a tájékoztató összekötő írás is, várom a folytatást. (2018.04.15. 10:32) Szentpétervár (3. rész)
  • Zsomatograf: Hello! Eltűnt a Szentpétervár 1. része. :-O Mondjuk a Feedly becachelte, így ott meg tudtam nézni... (2018.02.20. 08:42) Szentpétervár ízelítő
  • Kis ember: @luxusMátéslusszkulcs: Az útnak vége, de nemsokára jön a következő. És ígérem, hogy befejezem az ... (2018.01.24. 11:33) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • Csöre: wow!Hűha!Hajjajjaj!Meg se tudok szólalni! És a ti hajótok "csak" olyan böhöm nagy volt??? Azért az... (2017.11.18. 15:18) 2012. december 17. Panama-csatorna

Linkblog

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az https://www.icruise.com/ships/silversea-cruises-silver-wind-cruise-itineraries.html oldalon lehet megnézni

2023. július 19 Hamburg

2023.07.25. 13:44 :: Kis ember

Vízizene folytatódik!

 

Egyik kolléga megbetegedett, én meg pont ráértem, beugrottam pár hétre a P&O Britannia hajójára zongorázni. A munka sok, a pénz nem annyira, viszont majdnem utasstátuszban vagyok. Azért csak majdnem, mert személyzeti kabinom van, meg nem mehetek a "nagy" éttermekbe enni - minek mennék egyedül? - de ezt leszámítva úri a dolog. Hamburgban kellett beszállni, düsseldorfi átszállással. Mikor megkaptam a repülőjegyet, morgolódtam, hogy 6 órát kell várnom Düsseldorfban, mindegy gondoltam, legalább megnézem a várost. Reggel tízkor indult volna a gép Máltáról. Már tíz perce ülünk becsatolva, mikor a kapitány bejelenti, hogy tíz percet várni kell, technikai nehézség. Húsz perc után újabb bejelentés, még pár perc türelmet. Újabb negyedóra múlva töredelmesen bevallották, hogy valami gond van a motorral, nemsokára jönnek a szerelők. Megnyugtató. Újabb fél óra és megérkezett három máltai fejű szerelő, hümmögtek, a konzolhoz csatlakoztatott laptopot nézegették. Kisvártatva a kapitány közölte, hogy a sugárfordító visszajelzője elromlott, de arra tulajdonképpen nincs is szükségünk. Van olyan alkatrész egy repülőn, amire nincs szükség?! Mindenesetre amíg kikötik a rendszerből, addig legyünk szívesek visszafáradni a terminálba, ahol vehetünk magunknak enni-inni. Ekkor már kétórás késésnél tartottunk és ki tudja, mikor fogunk elindulni? Azért járt volna valami ingyen... A végén négy óra késéssel elindult a gép, délután egy helyett ötre ért Düsseldorfba, persze már nem volt időm kimenni, két órát lébecoltam a reptéren, ettem egy currywurstot és ittam egy jó német sört. A másik járat pontos volt, talán ha húszan voltunk a fedélzeten, vajon miért éri meg fenntartani? Hamburgban a reptéren fel kellett hívni az ügynököt, mert nem várt a taxisofőr, ez is elrendeződött, már csak fél óra kocsikázás és végre a szállodában. A konyha természetesen már bezárt, de azért kaptunk egy szendvicset. Előző hamburgi bejegyzésemben (https://vizizene.blog.hu/2013/11/12/2013_november_6_hamburg) írtam, hogy a kollégák lebeszéltek a délelőtti Reeperbahn megtekintésétõl, mondván csak másnapos prostik és állott hányás található olyankor arrafelé. Igazuk volt, évekkel később a Silver Clouddal jártam arra, akkor megnéztem. De most irány a piroslámpás negyed, esti pompájában látható. Hát... lelombozó. A lányok már nem ülnek a kirakatban, legalábbis én nem találtam, erőszakosan próbáltak leszólítani az utcán, angolul válaszoltam és aztán hallgattam, hogy tárgyalnak ki németül. Az egyetlen érdekes a Beatles tér, annak idején itt játszott a banda. Visszafelé metróval mentem, későre járt és soknak tűnt a 3.5 kilométer.

 20230718_221503.png

Másnap reggel kilenckor várt a taxi, háromnegyed órát araszolt az esős forgalomban mire a kikötőhöz értünk. Itt kezdődött a hajósélet: várni-sietni- várni-sietni. Először vártunk egy bizonsági emberre, aki bekísért minket a terminálon át hajóhoz, utána vártunk, egy hajóstisztre, aki közölte, hogy siessünk, mert full crew drill van, azaz mindenkinek gyakorlatozni kell (mi ketten új beszállók voltunk, nekünk természetesen nem), aztán gyorsan ki kellett tölteni a papírokat a személyzeti irodában, utána sietve kitettek a folyosóra, mert megszólalt az általános riadó. Hűséges blogolvasóim tudják, ez hét rövid, majd ezt követően egy hosszú folyamatos sípszó. Mit csináljak, felmentem az egyik bezárt bárba, ahol elcsíptem a térerőt (a hajó belsejében nincs, leárnyékolják az acélfalak) és terepszínű pofával üldögéltem.

a_bar_sarkaban.jpg

bár sarkában

 

Utána persze senki nem tud semmit, elevickéltem az igazgatói irodába, jött Péter, a zenei igazgató. Ő segített megtalálni a kabinomat, jó elöl van, ráadásul trükkös módon lehet csak odajutni, előbb le kell menni a negyedikre, majd onnan fel a hatodikra, közben útban van a két emeletes színház, ezért ez a kitérő. A hajó szokásos módon kész labirintus, szerencsére nekem mind az utastérbe, mind a legénységi térbe szabad bejárásom van, így könnyebb megtalálni. Azért még most is el-eltévedek. A kabin elöl, a tiszti étkezde leghátul, 500 lépés és három emelet elmenni kajálni. Kipakoltam, gyorsan átvasaltam az ingeket. Este már nyomtam is a melót, a munkahely a 16. emeleten van elöl, a Crow's Nest bár, teljes panorámával előre. Meg is telt hamar.

 hamburg.jpg

Aztán persze szép lassan megtanultam mi hol van, beállt a rutin. Nemsokra kikötünk Southamptonban, felvesszük az új utasokat, aztán irány a Mediterrán tenger!

 southampton_2.jpg

southampton.jpg

Southampton

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr618178645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása