vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • tömjénzsolti: Nagyszerű! Már régen hiányoltam az újabb útibeszámolókat és a csodálatosnál csodálatosabb fotókat.... (2018.07.29. 12:57) 2018.02.13. Fort-de-France, Martinique
  • tömjénzsolti: Érdekesek és informatívak a képek,jó a tájékoztató összekötő írás is, várom a folytatást. (2018.04.15. 10:32) Szentpétervár (3. rész)
  • Zsomatograf: Hello! Eltűnt a Szentpétervár 1. része. :-O Mondjuk a Feedly becachelte, így ott meg tudtam nézni... (2018.02.20. 08:42) Szentpétervár ízelítő
  • Kis ember: @luxusMátéslusszkulcs: Az útnak vége, de nemsokára jön a következő. És ígérem, hogy befejezem az ... (2018.01.24. 11:33) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • Csöre: wow!Hűha!Hajjajjaj!Meg se tudok szólalni! És a ti hajótok "csak" olyan böhöm nagy volt??? Azért az... (2017.11.18. 15:18) 2012. december 17. Panama-csatorna

Linkblog

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az https://www.icruise.com/ships/silversea-cruises-silver-wind-cruise-itineraries.html oldalon lehet megnézni

2017.06.12. Antwerpen

2017.07.01. 19:57 :: Kis ember

Ismét a város közepén kötöttünk ki. Remek ez a kishajó! A rossz idő ellenére biciklire pattantam és körbejártam a belvárost. Ittam egy forró csokoládét tejszínhabbal (ha már Belgium ugye), aztán elindultam a szecessziós negyed felé. Útközben rengeteg ortodox zsidót láttam, az egyik éppen biciklizett, menet közben lekaptam.

 

ortodox_zsido_biciklizik.jpg

Ortodox zsidó biciklizik

 

Rengetegen bringáznak, szinte minden nagyobb úttest mellett van bicikliút, a kisebb utcákon pedig vigyáznak az emberre.

 

szecesszios_negyed.jpg

Szecessziós negyed 1.

 

szecesszios_negyed_2.jpg

Szecessziós negyed 2.

 

Utána a gyémántpiacra hajtottam. Ez összesen három utca Z alakban, sorompó fedi el az utat, de gyalog és kerékpárral be lehet hajtani. Állítólag a világ gyémántkereskedelmének 85-90 százaléka ezeken az utcákon folyik keresztül. A piacot a kilencvenes évekig a haszid zsidók uralták, de az elmúlt két évtizedben az indiaiak és az örmények lassan átvették a nagy részét.

 

zsidok_es_indiaiak_a_gyemantutcaban.jpg

Zsidók és indiaiak a gyémántutcában

 

A nagyobbik objektívemnek (70-300) hála tudtam pár képet lőni, mert egyébként – teljes joggal – nem örülnek neki. Így is odalépett hozzám egy biztonsági őr, s mikor a holland szövegére értetlenül néztem, folyékony angolsággal udvariasan megkérdezte, mit fényképezek éppen? Mondtam, hogy turisztikai látványosság az utca, ezért fényképezek. Továbbra is rendkívül udvariasan, ám borzasztó határozottsággal megkérdezte, hogy megnézheti-e a képeket, merthogy itt nem szabad fényképezni. Mondtam nincs kiírva sehol, erre egy épületen lévő áthúzott fényképezőgépre mutatott. Mondtam neki, hogy az épületbe be se mentem, nemhogy fényképeztem volna benn. Megfordult a fejemben, hogy elküldöm a fenébe, hiszen közterületen azt fényképezek akit akarok, de végül is nincs semmi titkolnivaló a képeimen. Szerencsére az utolsó képen egy nő szerepelt a kutyájával, rögtön megenyhült. Látta hogy nem egy bizonyos személyt fényképeztem, hanem úgy általában, mikor abba akartam hagyni a mutogatást, kérdezte, hogy biztos nincs több kép? Mutattam, hogy már csak épületek vannak máshonnan, akkor mosolygott és jó utat kívánt, magyarán szépen kirúgott. Amit akartam úgyis láttam, úgyhogy inkább eltoltam a biciklit. A környező utcákban persze egymás hegyén-hátán a gyémánttal foglalkozó ékszerüzletek, ár nincs kiírva sehol. Fleur, régi svájci ismerősöm egyszer Zürichben a Bahnhofstrassén megjegyezte, mikor kíváncsi voltam a kirakatban lévő órák árára: „ha érdekel az ára, akkor ez neked túl drága”. Nos ezek szerint ezek az ékszerek is túl drágák nekem, el is pályáztam.

 

Antwerpen házai károkat szenvedtek a II világháborúban, mert a németek, el akarván pusztítani a kikötőt rendesen megszórták a várost V-rakétáikkal és sok közülük ide tévedt. Szerencsére rengeteg szép ház megmaradt, mint például ezek:

 

elvaros.jpg

Belváros

 

A belvárosba tartva messziről hallottam a Miasszonyunk templom harangjátékát, teljes Mozart opera hangzott el Németalföld legmagasabb katedrálisának tornyából.

 

katedralis.jpg

Katedrális

 

A dóm előtti téren a szobor a barátságot hivatott ábrázolni, nekem úgy tűnik, hogy a „Végtelen történet” c. filmet idézi meg.

 

szobor_a_katedralisnal.jpg

Szobor a katedrálisnál

 

A főtéren a városháza

 

varoshaza.jpg

Városháza

 

mellett az úgynevezett céhházak állnak.

 

fo_ter.jpg

Fő tér 1.

fo_ter_2.jpg

Fő tér 2.

 

A tér közepén lévő szobor Antwerpen nevére utal, Braboon a fiatal hős éppen a gonosz Antigoon óriás kezét dobja a folyóba (Hand werpen, kézdobás).

 

Minden sarkon az elmaradhatatlan sörözők és cukrászdák

 

a_dom_toveben.jpg

A dóm tövében

 

Bár a város eredetileg erődítmény volt, a régi városfalból már alig maradt. Erődnek is csak ez a másolat jutott, a Het Steen nevű a Schelde folyó partján, nem messze a hajónktól

 

 

kastely_a_vizparton.jpg

Het Steen

 

Még gyorsan bevásároltam 12 liter vizet egy nagyobb boltban, mert a kikötő mellett pofátlanul drágán adták. A kerékpárom csomagtartójára rászíjazva viszont könnyedén elvittem a húszcentes palackokat. A kikötőben nem működött a fémdetektor, a határőrnő mosolyogva mondta, hogy ugye biztos nem akarom felrobbantani a hajót? És továbbengedett, így sikerült elkapnom még az ebédet.

 

 

antwerpen_varoshaza.jpgVárosháza kutyával

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr712634077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása