vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • tömjénzsolti: Nagyszerű! Már régen hiányoltam az újabb útibeszámolókat és a csodálatosnál csodálatosabb fotókat.... (2018.07.29. 12:57) 2018.02.13. Fort-de-France, Martinique
  • tömjénzsolti: Érdekesek és informatívak a képek,jó a tájékoztató összekötő írás is, várom a folytatást. (2018.04.15. 10:32) Szentpétervár (3. rész)
  • Zsomatograf: Hello! Eltűnt a Szentpétervár 1. része. :-O Mondjuk a Feedly becachelte, így ott meg tudtam nézni... (2018.02.20. 08:42) Szentpétervár ízelítő
  • Kis ember: @luxusMátéslusszkulcs: Az útnak vége, de nemsokára jön a következő. És ígérem, hogy befejezem az ... (2018.01.24. 11:33) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • Csöre: wow!Hűha!Hajjajjaj!Meg se tudok szólalni! És a ti hajótok "csak" olyan böhöm nagy volt??? Azért az... (2017.11.18. 15:18) 2012. december 17. Panama-csatorna

Linkblog

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az https://www.icruise.com/ships/silversea-cruises-silver-wind-cruise-itineraries.html oldalon lehet megnézni

januar 1

2009.01.05. 13:00 :: Kis ember

BOLDOG ÚJ ÉVET!

Kissé másként alakultak a dolgok. Kiderült, hogy nem éjjel fél egyig kell dolgoznom, hanem fél kettőig. Utána meg a srácokkal megittunk egy pohár pezsgőt. Lementünk a személyzeti bárba, de ott csak egy pár indiai üvöltözött a cigarettafüstben, úgyhogy felmenekültünk a kilencedikre a büfébe. Hajnali fél ötig ott voltunk.

Nem indult el hajó éjjel, mint az tervezett volt! Valami baj van az egyik generátorral, és most hozattak Hollandiából egy külső generátort, amit egy konténerben leraknak a hajó végébe a 10. emeleten. Csak délután indulunk. Igazság szerint ezért is „mulatoztam” hajnalig, mondván, akkor ma kikötői nap van, csak este kell majd zenélni. Egy frászt! Beosztottak délelőtt 11-re háromnegyed órát dolgozni. Nem lehetee semmi, ahogy kinézett a fejem, mikor reggel tízkor ezt megtudtam. Még szerencse, hogy voltam olyan elővigyázatos és reggel lementem megérdeklődni, hogy akkor most mi a helyzet. Azt hittem, lemegyek, köszönünk, boldog új évet kívánunk egymásnak, aztán kimegyek a partra, az „on board time”, tehát amikorra fedélzeten kell lenni, az délután fél három. Ez kétszeresen is rosszul jött ki nekem, egyrészt ma már nem tudok kimenni, pedig lenne még mit nézni Barcelonán, másrészt pedig kimarad Vigo, azaz mostantól három napon át tengeren leszünk, aztán ötödikén Southampton, az mindig nehéz nap az új beszállók miatt, aztán megint három nap tenger. Szóval ez a helyzet.

Tegnap azért szép volt Barcelona, 16 fok volt, bár a nap nem sütött, csak néha, nagyon kellemes idő volt.

 Reggel végigmentem a Ramblán (ez az itteni egyik főutca, a kikötőtöl vezet be a városba), középen széles járda, kétoldalt egy-egy sáv az autóknak, aztán megint járda. Láttam a mutatványosokat, amint készülődtek, rendezgették a kellékeiket, festették magukat.

Azután elmentem a Park Güell nevű parkba. Ez az a híres park, amit Gaudi tervezett. Több mint egy órát buszoztam. Mint kiderült, mehettem volna metróval is, onnan meg gyalog – visszafelé már ezt tettem, fél óra volt – de nem bántam, egyrészt mert odafelé erősen emelkedett, ezt a busz megmászta helyettem, másrészt meg így többet láttam a városból.

A park maga érdekes, tipikus Gaudi, furcsa formákkal, de nagyon barátságos – lett volna, ha nem lett volna tömve emberekkel. Ilyenkor mindig Faludy verse jut az eszembe melyben arról ír, hogy megnézte a Sixtus-kápolnát a harmincas években lés milyen szép volt, aztán visszament a hatvanas években és tele volt turistával, oda se lehetett férni. Hát ilyen érzésem volt nekem is. Készítettem egy képet magamról automatán, de úgy kellett megálljt parancsolnom a turista-áradatnak, hogy ne mászkáljanak a fényképezőgép előtt.

 

Fényképeztem bölcsészlányokat is, éppen ettek. Mit ettek? Joghurtot, kekszet, persze a cukrosat, szóval mintha csak otthon lennék. Érdekes, hogy Helsinkitől Barcelonáig, mintha ugyanabban a boltban vásárolnának. Ez még nem lenne baj, de ugyanazt a 20 könyvet is olvassa mindegyik, és ugyanúgy gondolkodik is, az értékrendjük is ugyanolyan, szóval én egy óra múlva halálosan unom őket.

Persze itt is minden teli mutatványossal, zenésszel. A legjobban egy szappanbuborék-csináló tetszett. Nem mondhatnám, hogy szappanbuborék-fújó, mert nem fújta, hanem egy nagy, kettős ostor szerű szerkezettel „előállítota” a buborékot.

 

Persze kihagyhatatlan kutya is volt, nem kóbor, az egyik árusé.

 

Visszafelé már könnyű volt, lejtett az út, gyalogoltam húsz percet, aztán a metró tíz perc alatt visszahozott a Katalónia térre, ahonnan már közel volt a hajó. Kicsit megfájdult a bal nagylábujjam, aggódok, nehogy gond legyen vele, ez az, amelyik be szokott gyulladni.

Furcsa volt így a szilveszter, éjfélkor a duó billentyűsével felmentünk a hátsó nyitott fedélzetre, ott őrjöngtek az angolok. Mondtam is Janinak, ha valaki felnéz most a hajóra, azt hiszi, itt zajlik a nagybetűs élet, pedig hát én nem éreztem jól magam.

 

Most vettem eszre, hogy a kepek valamiert nem jelennek meg. mindegy, az albumban (http://indafoto.hu/kis_ember/collections) megtekinthetok

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr34859098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ailaoshi · http://miraculousmandarin.weebly.com/ 2009.01.06. 05:42:58

BUÉK!!!

De jó, hogy írsz blogot!
Linkelhetlek az enyémen? Hadd olvasgassa más is..:))

Húg 2009.01.09. 16:44:32

Haho! BUEK!
Olvasgatlak lelkesen, csak - fajdalom - a kepeket nem latom... ("a bongeszoje lehet, hogy nem kepes ezt megjeleniteni") se mozillan, se exploreren :( Tudsz ezzel vmit csinalni? Pussz!

Húg 2009.01.09. 16:49:26

...a veget csak most olvastam el... well done, de kozben legalabb magamtol megtalaltam a kepeket az albumban. Jo utat, es kivancsian varom a tovabbiakat! :)
süti beállítások módosítása