vízizene

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

Friss topikok

  • tömjénzsolti: Nagyszerű! Már régen hiányoltam az újabb útibeszámolókat és a csodálatosnál csodálatosabb fotókat.... (2018.07.29. 12:57) 2018.02.13. Fort-de-France, Martinique
  • tömjénzsolti: Érdekesek és informatívak a képek,jó a tájékoztató összekötő írás is, várom a folytatást. (2018.04.15. 10:32) Szentpétervár (3. rész)
  • Zsomatograf: Hello! Eltűnt a Szentpétervár 1. része. :-O Mondjuk a Feedly becachelte, így ott meg tudtam nézni... (2018.02.20. 08:42) Szentpétervár ízelítő
  • Kis ember: @luxusMátéslusszkulcs: Az útnak vége, de nemsokára jön a következő. És ígérem, hogy befejezem az ... (2018.01.24. 11:33) 2017.07.27. Visby, Gotland
  • Csöre: wow!Hűha!Hajjajjaj!Meg se tudok szólalni! És a ti hajótok "csak" olyan böhöm nagy volt??? Azért az... (2017.11.18. 15:18) 2012. december 17. Panama-csatorna

Linkblog

Megint a vízen vagyok. Az angol és a Disney hajók után most a Silver Wind fedélzetén. Az út a Karib-tengeren és Dél-Európa partjainál vezet. Esténként a koktélbárban zongorázom, napközben a kikötőkben mászkálok. Élmények, benyomások egy bárzongoristától.

AZ ÚTVONAL

Hogy merre járok, az https://www.icruise.com/ships/silversea-cruises-silver-wind-cruise-itineraries.html oldalon lehet megnézni

2011. június 24-25.

2011.06.29. 07:27 :: Kis ember

Megjött “M”, így a munka átalakult egyfajta nászúttá, ahol néha zongorázni is kell. Szegényt első napján a Bahamákon rögtön befogtam önkénteskedni, mentünk megint a kutyákhoz.

Körbenéztünk a telepen, van kutyasimogató




kutyatemető,






szamár, macska-részleg és általában minden, ami állattal kapcsolatos. Ezúttal nem sétálni kellett az ebekkel, mert azt megtették a helyi kisiskolások, hanem fürdettünk egy adag frissen érkezett kutyakölyköt. Némelyik olyan kicsi volt, hogy épp hogy csak kinyílhatott a szeme.







Megint büszke lehet magára Krista, a szervező, hat embert sikerült összetrombitálnia. Több, mint elég, a kis helyiségben csak nehezen fértünk el, a nagyobb kutyákat a kádban fürdettük ketten,







a kisebbeket a csap alatt, egyedül.








A megfürdetett kölyköket nem lehetett visszatenni a kis szállítódobozba, ahol egyébként öt-hat egy alombeli eb is összezsúfolódott, ezért aztán egyre nagyobb gondot okozott a féken tartásuk. Mert a hirtelen sokk után, hogy egy nagy mancs kiemeli őket a tesók közül, majd büdös samponnal víz alá teszi (ez a vég, gondolhatták, a kutyapokolba kerültünk) a törölközéskor megkönnyebbültek, lecsendesült a kicsi szívük dobogása, amit addig a tenyerünkön éreztünk és örömükben viháncolni kezdtek. Főleg, mikor megérezték a nagy hordó kutyatáp szagát, akkor aztán minden erőnkre szükség volt, hogy megakadályozzuk a csukafejest az eledelbe.






Egy-egy marék ételt olyan mohón faltak fel, hogy nem is vettek addig levegőt. Rögtön jobb kedvük kerekedett, alig lehetett őket a végén visszatuszmákolni a ketrecbe.



Másnap aztán Castaway Cayen kárpótoltam “M”-et, korán kivittem a strandra, hogy elbüszkélkedjek a Disney által nyújtott javakkal. A lány sellő lehetett előző életében, mert nem lehetett kicsalogatni a tengerből







Amikor kijött, akkor is csak azért, hogy megmutassa kincseit és felidézze Hamlet szellemét






Furcsa, hogy milyen jó szeme van ehhez, én két hónapja fürdök ugyanitt a strandon, de a tenger dögei eddig még nem érintettek meg. Amelyiket nem lehet fokhagymásan bepanírozni, az számomra nem is létezik. Ő viszont rögtön megtalálta ezt a garnélarákot is, amelyik rövid habozás után eloldalgott.









Este a személyzeti folyosón megszólított egy szlovák pincérlány: Azt kérdezte, látja, hogy mindig a Cabanasban (utasétterem) eszem délben, de látja az oldalamon fityegő crew kártyát is, hogy vajon mit csinálok itt a hajón, hogy nekem szabad ott ennem? Mondom neki, zongorázom. Azt mondja, az jó, és mennyit lehet ezzel keresni? Fix összeget kapok, vagy jutalékot? Kérdeztem, miért fontos ez? Hát mert kíváncsi, hogy ki keres a legjobban a hajón és ne legyek már szégyellős, mondjam meg! Mondtam, de nagyon szégyellős vagyok és faképnél hagytam. Ez annyira keleteurópai, de annyira! Eleve mi köze hozzá, hogy a másik mennyit keres? Neki attól több vagy kevesebb lesz? Az meg fel sem merül benne, hogy ki mennyit tanult azért, hogy elvégezhesse az adott munkát. Nyilván a kapitány jobban keres, mint egy recepciós, de hát nagyobb is a felelőssége! Ez valami lelkekben továbbélő kommunizmus lehet, amikor ennyire érdekel valakit egy másik ember fizetése és nem azért, mert esetleg abba a pozícióba szeretne elmenni dolgozni, hanem csak úgy passzióból. Ha több, akkor majd irigykedik, ha kevesebb, akkor meg lenézi az embert, vagy mi? Eddig itt tőlem ilyet csak magyarok mg szlovákok kérdeztek, érdekes, hogy a többi zenésznek, akivel pedig még a pozícióink is egyeznek eszébe sem jutott, hogy megkérdezze. Lehet, mert ők angolok és amerikaiak?

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizene.blog.hu/api/trackback/id/tr413023629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.29. 20:38:53

Hehe. Jellemző "garnélarák", merthogy az étlapon így írják. Szerintem ami a képen van az remeterák. Merthogy elhagyott csigaházakban lakik, mert félti a páncélozatlan fenekét a rablóhalaktól.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.29. 20:44:30

Amúgy ahogy emlékszem egyszer olvastam tán valahol, hogy a "művelt" nyugaton a legnagyobb udvariatlanság megkérdezni valakitől, hogy egy adott állásban mennyit keres. Ugyanakkor más a helyzet, ha valami biznisz van a dologban, mert azt meg állítólag meg lehet kérdezni, hogy ez-vagy az mennyit jövedelmezett. Szóval a fene érti. Mindenesetre szerintem is bunkóság.

rgranc 2011.06.29. 21:00:16

Tipikus kelet-európai valóban. Én Magyarországon ugyan, de multinál dolgozom, itt szigorúan tilos beszélni róla.

A hölgyemény pedig nagyon csinos, gratula hozzá!

szciklon 2011.07.02. 22:49:07

Hú, Márti itt különösen olyan, mint egy modell! :-)
Látom jól vagytok, ha gondoljátok, küldök taxit, jövőre biztos odaér :-)
Itt nálunk egész napos lekvárfőzőparti volt (még mindig tart), lecsófőzéssel, sütivel, palacsintával (most lett kész), Tour de France-szal, egyeseknek kockulással (itt van Lujka, Nerror, magasGergő, Zoli, Ben, volt itt Idus és Gyuri is, meg persze a gyerek, aki nagyon várja már Denit).

A&A Music 2011.07.05. 16:48:18

Balázskám ! Most lebuktatok ! Nem is mondtad, hogy a párod az MI 6-nél dolgozik... akkor most te vagy a 007-es és kettesben nyomoztok valami égbekiáltóan fontos eskűvőkkel összeföggő államtitok ügyében ?

Nagykócsag 2011.07.05. 21:47:06

hehe. @A&A Music: és az egész blog csak kamublog photoshoppolt képekkel. közben a szomszédban dolgozik átfazonírozva :)))

Azzal együtt, hogy szerintem is bunkóság ilyen módon más zsebében turkálni és én sem mondtam volna semmit, a túlzott titkolódzosdi kizárólag a munkaadónak érdeke...

beho 2011.07.19. 19:04:57

Én a szocializmusban szocialízálódtam.
1971-ben az Athaenum nyomdában segédmunkás voltam. A gépterem iroda ajtaja mellett, kívülről mindenki fizetése szerepelt. Más osztályokon is így volt. Nem értettem nyugaton miért szégyen megkérdezni valaki fizetését.
Eltelt húsz év, az Állami Biztosító vezetőinek a fizetését külső cég számfejtette, hogy ne tudja a melós a főnöke fizetését. Ekkor értük utol a nyugatot.
süti beállítások módosítása